فناوری Clear Sight کوالکام در دوربین دوگانه گوشی Mi 5s Plus شیائومی قرار دارد

چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
Mi 5s Plus قرار است به عنوان اولین گوشی هوشمندی عرضه شود که از فناوری Clear Sight دوربین‌های دوگانه کوالکام استفاده می‌کند.
تبلیغات

شیائومی مدت زمان زیادی است که از چیپ‌های پردازشی اسنپدراگون کوالکام در دستگاه‌های هوشمند خود استفاده می‌کند. حالا خبر رسیده که گوشی هوشمند جدید این شرکت با نام شیائومی Mi 5s Plus قرار است اولین دستگاهی باشد که از فناوری Clear Sight دوربین‌های دوگانه شرکت کوالکام نیز استفاده می‌کند.

فناوری Clear Sight طراحی شده تا تصاویر خروجی با داینامیک رنج بهتر، جزییات بیشتر و نویز کمتر در زمینه‌های کم‌نور آماده کند و به صورت همزمان از مزیت دو دوربین نیز بهره گیرد. در واقع این گوشی هوشمند با استفاده از Clear Sight الگوریتم‌های هر دو تصویر را با یکدیگر ادغام می‌کند تا در نتیجه جزییات تصویر نهایی بهبود پیدا کند و نویز تصویر نیز کمتر شود.

جالب اینجا است که گوشی هوشمند Mi 5s Plus شیائومی قرار است دو سنسور دوربین کاملا مشابه داشته باشد که البته یکی از آن‌ها فاقد فیلتر رنگی است، بنابراین امکان ثبت رنگ‌ها را ندارد، اما از قابلیت جذب نور تا سه برابر بیشتر از دوربین دیگر برخوردار است. بر اساس گزارش شیائومی، رنگ‌های مشکی و سفیدی که بدون فیلتر رنگی گرفته‌ می‌شوند، کنتراست بهتری می‌سازند که نویز کمی دارد و وضوح آن نیز بهبود پیدا کرده است. 

ماژول Clear Sight از دو دوربین سونی تشکیل شده و از اجزایی اضافی شامل الگوریتم‌های تصویری نور کم برخوردار است که توسط پردازشگر‌های تصویری Qualcomm's Spectra اجرا می‌شود. این اجزا طراحی شده‌اند تا تصاویر را دقیقا در همان زمان به ثبت برسانند و آن‌ها را بلافاصله ادغام کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات