کوالکام از ۳ تراشه میان رده جدید رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کوالکام به ۳ تراشه‌‌ی میان‌رده معرفی کرده که در کنار بهبود عملکرد، از مودم X9 LTE بهره خواهند برد.
تبلیغات

کوالکام به‌تازگی از ۳ تراشه جدید خود رونمایی کرده که می‌توان آنها را در میان تراشه‌های مخصوص محصولات میان‌رده قرار داد. این تراشه‌ها که از سری اسنپدراگون ۶۰۰ و ۴۰۰ به شما می‌روند قرار است در نسل بعدی گوشی‌های میان‌رده استفاده شوند.

اسنپدراگون ۴۲۷، ۶۲۶ و ۶۵۳ در واقع سه تراشه جدید کوالکام هستند که البته نمی‌توان معرفی آنها را با معرفی پرچم‌دار این کمپانی یعنی تراشه اسنپدراگون ۸۳۰ مقایسه کرد اما باید در نظر داشت که بازار تراشه‌های میان‌رده برای کمپانی کوالکام از اهمیت خاصی برخوردار بوده و جالب است بدانید که این کمپانی توانسته تغییرات مفیدی در عملکرد تراشه‌های جدید خود اعمال کند.

در هر سه تراشه جدید از مودم X9 LTE استفاده شده و می‌توانند از ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند شارژ سریع ۳.۰ و سازگاری با دوربین دوگانه بهره ببرند. مودم X9 LTE از Cat 7 با سرعت دانلینک ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و Cat 13 با سرعت آپلینک ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند که در واقع عملکرد آن ۵۰ درصد بهتر از سرعت آپلینک X8 LTE است. این مودم همچنین از تجمع حامل LTE-A نیز با دانلینک و آپلینک 2x20MHz پشتیبانی کرده و سازگار با 64-QAM در آپلینک و VoLTE است.

تراشه 653 کوالکام

اسنپدراگون ۶۵۳ قدرتمندترین تراشه معرفی شده میان این سه تراشه است. کوالکام گفته است که این تراشه نسبت به اسنپدراگون ۶۵۲ از ۱۰ درصد عملکرد بهتر برخوردار بوده و هسته‌های پردازنده این تراشه می‌توانند به حداکثر سرعت ۱.۹۵ گیگاهرتز برسند. این در حالی است که در اسنپدراگون ۶۵۲ سرعت هسته‌ها تنها به ۱.۸ گیگاهرتز می‌رسید.

تراشه جدید کوالکام می‌تواند از ۸ گیگابایت حافظه رم پشتیبانی کرده و همچنین از پردازنده گرافیکی بهتری برخوردار شده است. علاوه بر این امکانات می‌توان به خدمات پیشرفته صوتی اشاره کرد که کیفیت مکالمه را بالاتر خواهد برد.

تراشه 626 کوالکام

اسنپدراگون ۶۲۶ که جانشین اسنپدراگون ۶۲۵ است با بهبود عملکرد ۱۰ درصدی همراه خواهد بود. هسته‌های پردازنده این تراشه می‌توانند به سرعت ۲.۲ گیگاهرتز برسند. این تراشه همچنین از تقویت کننده آنتن‌دهی TruSignal کوالکام بهره خواهد برد.

تراشه 427 کوالکام

در آخر اسنپدراگون ۴۲۷ جانشین اسنپدراگون ۴۲۵ خواهد بود. گفته شده که عملکرد پردازنده و پردازنده گرافیکی این تراشه نسبت به تراشه قبلی بهتر شده است اما به نظر می‌رسد که سرعت فرکانس هسته‌های آن همچنان ۱.۴ گیگاهرتز باقی مانده است.

تغییر بزرگ در این تراشه استفاده از مودم X9 LTE است که نسبت به مودم X6 LTE استفاده شده در اسنپدراگون ۴۲۵ یک پیشرفت قابل قبول به نظر می‌رسد. اسنپدراگون ۴۲۷ نیز از تقویت کننده آنتن‌دهی TruSignal کوالکام بهره خواهد برد.

کوالکام انتظار دارد دو تراشه اسنپدراگون ۶۵۳ و ۶۲۶ را تا پایان سال ۲۰۱۶ عرضه کند و اسنپدراگون ۴۲۷ را نیز برای عرضه در اوایل سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات