سامسونگ باتری های گلکسی نوت 7 را خودش تست کرده است

دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
معمولا شرکت‌ها انجام تست روی باتری محصولات‌شان را به آزمایشگاه‌های دیگر واگذار می‌کنند، اما سامسونگ خودش این کار را انجام می‌دهد.
تبلیغات

با وجود اینکه سامسونگ در حال جمع‌آوری تمامی گوشی‌های گلکسی نوت ۷ عرضه شده در بازار است، برخی از دارندگان این فبلت، همچنان در حال استفاده از آن هستند. حال بر اساس اطلاعاتی که به تازگی در دسترس قرار گرفته، ظاهرا سامسونگ در حال انجام تست‌هایی روی این محصول است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.

طبق گزارشی که توسط یک منبع معتبر منتشر شده، سامسونگ انجام تست روی باتری‌های بکار گرفته شده در گلکسی نوت ۷ را به جای واگذار کردن به آزمایشگاه‌های شخص ثالث، خودش انجام داده است. دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از جمله اپل، برای تست باتری‌های مورد استفاده در تولیدات خود، از یکی از ۲۸ آزمایشگاهی که تاییدیه‌های لازم را از گروه تجاری صنایع بی‌سیم آمریکا (CTIA) دارند، بهره می‌گیرند.

تست یاد شده برای این انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که محصولات کمپانی‌ها، با استانداردهای ایجاد شده توسط انستیتو مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) به طور کامل مطابقت داشته باشند. ظاهرا غول کره‌ای در حال حاضر تنها شرکتی است که برای انجام این آزمایش از روش تست‌های داخلی خود بهره می‌گیرد.

موضوعی که در بالا به آن اشاره کردیم، توسط سخنگوی سامسونگ نیز تایید شده است. سخنگوی شرکت یاد شده همچنین گفته که آزمایشگاه‌های این شرکت که تست باتری‌ها در آن انجام می‌شود، هیچ مشکلی را در گلکسی نوت‌های اولیه و گلکسی‌نوت‌های جدید نشان نمی‌دهد. البته این گفته کمی غیر معمول به نظر می‌رسد زیرا حقیقت این است که سامسونگ در ماه سپتامبر اعلام کرد که مشکل فبلت پرچمدار جدیدش مربوط به باتری این محصول است.

Tom Sawanobori مدیر ارشد فناوری در CTIA اعلام کرد: «ما بیش از ۱۵۰۰ باتری [از محصولات مختلف] را مورد بررسی قرار داده و آن‌ها را تایید کرده‌ایم و این [تست باتری گلکسی نوت ۷] اولین باری بود که با یک مشکل مواجه شدیم.»

البته کمپانی‌های دیگری مثل موتورولا هم برای انجام تست روی باتری محصولات خود، از آزمایشگاه‌های داخلی خود بهره می‌برد اما پیش از عرضه‌ی گوشی‌های ساخت این شرکت در آمریکا، تست‌های دیگری نیز توسط آزمایشگاه‌های شخص‌ثالث روی باتری محصولات کمپانی یاد شده انجام می‌شود و این دقیقا کاری است که سامسونگ در مورد گوشی‌هوشمند گلکسی نوت ۷ انجام نداد.

هفته‌ی گذشته سامسونگ اعلام کرد که پس از مشکلاتی که برای گلکسی نوت ۷ به وجود آمد، تصمیم گرفته تا در کیفیت محصولات خود، تغییرات قابل توجهی ایجاد کند. اگرچه شرکت یاد شده در مورد این موضوع توضیحات بیشتری ارائه نکرده، اما این مورد منطقی به نظر می‌رسد که سامسونگ نیز مثل سایر کمپانی‌ها، انجام تست روی باتری محصولات خود را به آزمایشگاه‌های شخص‌ثالث واگذار کند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات