ساتیا نادلا از استیو بالمر نزد کارمندان مایکروسافت محبوب‌تر است

دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در نظرسنجی جدیدی که UBS انجام داده، مشخص شده است که کارمندان مایکروسافت ساتیا نادلا را از استیو بالمر بیشتر دوست دارند.
تبلیغات

یک کمپانی که کارمندان آن از کار و محیط کاریشان راضی باشند بالطبع می‌تواند موفق‌تر عمل کند. طبق آماری که UBS به دست آورده است کارمندان مایکروسافت نیز گویا از کارشان راضی هستند.

در واقع آمارهایی که در ماه اکتبر به دست آمده نشان می‌دهد که کارمندان مایکروسافت از کارمندان اپل نیز راضی‌تر و خوشحال‌تر به نظر می‌رسند. جالب است بدانید این اتفاق از زمانی که UBS تهیه آمارهایش را از سال ۲۰۱۲ شروع کرد برای اولین بار رخ می‌دهد و مایکروسافت توانسته در رده‌بندی از اپل در جایگاه بالاتری قرار گیرد.

مطالعات UBS در واقع شامل اطلاعات مختلفی می‌شود که از نظرسنجی نسبت به عملکرد مدیرعامل گرفته تا فرصت‌های ایجاد شده برای رشد شغلی کارمندان و رضایت کلی آنها از مجموعه را شامل می‌شود. UBS در این مورد اعلام کرد:

نتایج کلی این موضوع را تایید می‌کنند که MSFT بار دیگر توانسته با بهبود مداوم سالانه خود و پشت سر گذاشتن رقبایش به مقصدی برای استعدادهای تکنولوژی تبدیل شود.

مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، به نظر می‌رسد که توانسته در گزارش‌های منتشر شده به خوبی بدرخشد. در سال ۲۰۱۳ که روزهای پایانی مدیرعامل قبلی مایکروسافت یعنی استیو بالمر بود تنها ۵۱ درصد از کارمندان مایکروسافت به این مدیرعامل امتیاز خوبی دادند. در فوریه سال ۲۰۱۴ که نادلا هدایت مایکروسافت را بر عهده گرفت توانست به خوبی از پس مشکلات بربیاید و آخر سال ۲۰۱۵ بتواند از ۸۸ درصد از کارمندان مایکروسافت امتیاز رضایت‌بخشی را دریافت کند.

UBS اعلام کرده است با وجود اینکه سال ۲۰۱۶ هنوز تمام نشده اما مایکروسافت توانسته است در جلب رضایت کارمندانش نسبت به متوسط کمپانی‌های دیگر ۱۰ درصد عملکرد بهتری داشته باشد و همچنین بتواند اپل را نیز پشت سر بگذارد.

ساتیا نادلا مایکروسافت

رید هافمن (سمت راست)، ساتیا نادلا (وسط) جف وینر (سمت چپ)

در این بین، لینکدین که توسط مایکروسافت به قیمت ۲۶.۲ میلیارد دلار خریداری شده است گویا نتوانسته مانند سال‌های قبل در جلب رضایت کارمندانش موفق عمل کند.

لینکدین در گذشته برترین کمپانی در رتبه‌بندی UBS بود و با کسب ۱۷ درصد امتیاز بیشتر نسبت به متوسط کمپانی‌ها یکه‌تازی می‌کرد. همچنین ۹۵ درصد از کارمندان لینکدین نیز از عملکرد جف وینر رضایت داشتند. اگرچه بعد از خریداری شدن این شرکت توسط مایکروسافت گویا اوضاع چندان جالب نیست.

میزان رضایت کارمندان لینکدین از عملکرد جف وینر به ۸۵ درصد رسیده و امتیاز کلی نیز تنها ۱۱ درصد از متوسط کمپانی‌ها بیشتر است. البته در حال حاضر لینکدین در جایگاه سوم قرار دارد اما باید گفت که انتظار بیشتری از این کمپانی که یک شبکه جامعه مجازی حرفه‌ای است می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات