مایکروسافت ویژگی continuum ویندوز 10 را کاربردی تر می‌کند

یک‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت ویژگی Continuum را همراه با بهبود‌های زیاد و آزادی‌های بیشتر با بروزرسانی بزرگ بعدی ویندوز 10 به صورت عمومی منتشر خواهد کرد.
تبلیغات

مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ قابلیت جذاب و هیجان‌انگیز Continuum را معرفی و بسیاری از کاربران و طرفداران خود را غافلگیر کرد. این ویژگی زمانی که در عمل هم امتحان شد کاربردی به نظر می‌رسید، به‌طوری‌که اکنون Continuum یکی از قابلیت‌های کلیدی گوشی‌های هوشمند رده‌ بالای ویندوز ۱۰ موبایل نیز به شمار می‌رود.

با این حال، یک سالی است که مایکروسافت تحول و امکانات بیشتری را به Continuum اضافه نکرده تا ضرورت استفاده از آن را بیشتر به کاربران خود نشان دهد. حالا کاربران معتقدند که کانتینیوم بسیار محدود است، چرا که از حالت چند پنجره‌ای پشتیبانی نمی‌کند و برای ساده‌ترین کار‌ها هم زمانی که گوشی شما قفل است، امکان استفاده از آن وجود ندارد.

امروز مایکروسافت اولین قدم را برای هرچه کاربردی‌تر کردن کانتینیوم برداشته تا دوباره شاهد اضافه شدن ویژگی جذاب دیگری به ویندوز ۱۰ موبایل باشیم. بیلد ۱۴۹۴۶ از ویندوز ۱۰ امروز به دست کاربران Windows Insiders رسیده که در آن امکان استفاده از  کانتینیوم حتی در زمانی که گوشی هوشمند قفل باشد نیز فراهم شده است.

از دیگر موارد مربوط به کانتینیوم می‌توان به پشتیبانی از حالت چند پنجره‌ای که آن را بسیار به تجربه حالت «دسکتاپی» نزدیک می‌کند، اشاره کرد. برای مثال، پیش از این کاربران به استفاده از یک اپلیکیشن در یک زمان مشخص محدود بودند، اما در زمانی که این نسخه از ویندوز به صورت عمومی منتشر شود، کاربران می‌توانند از هر اپلیکیشنی به صورت همزمان در حالت کانتینیوم شبیه به ویندوز ۱۰ استفاده کنند.

مایکروسافت البته به همین قدر بهبود در کانتینیوم راضی نیست و توانسته Action Center جدیدی را درست شبیه به آن چیزی که در کامپیوتر شخصی خود مشاهده می‌کنید، در اختیارتان قرار دهد. دیگر امکان مهم کانتینیوم پین کردن برنامه‌ها به نوار وظیفه است که می‌تواند برای بسیاری از کاربران مفید باشد.

این ویژگی‌های جذاب و هیجان‌انگیز احتمالا برای بروزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ تدارک دیده شده‌اند که مایکروسافت قرار است در سال ۲۰۱۷ آن را به صورت عمومی منتشر کند.

دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات