نتیجه نظرسنجی: کاربران زومیت آیفون 7 اپل را با اختلاف کم بهتر از پیکسل های گوگل می دانند

شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
از دید کاربران زومیت، آیفون های جدید اپل یعنی آیفون 7، دستگاه بهتری از اولین گوشی ساخت گوگل یعنی پیکسل هستند البته با اختلافی بسیار کم.
تبلیغات

پیکسل‌های گوگل قرار است مسیری مشابه آیفون‌های اپل را طی کنند. در این گوشی‌ها سخت‌افزار و نرم‌افزار در کنترل گوگل هستند و این موضوع باعث می‌شود تا غول دنیای جستجو بالاخره به صورت جدی وارد رقابت با اپل شود.

مقاله‌های مرتبط:

آیفون جدید از طراحی مشابه آیفون 6 اس بهره می‌برد و در آن از بدنه‌ای آلومینیومی با گوشه‌های گرد استفاده شده است. آیفون جدید در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، رز گلد، مشکی مات و مشکی براق عرضه خواهد شد. تغییر دیگری که اپل در گوشی آیفون ۷ اعمال کرده، حذف دکمه‌ی هوم مکانیکی و جایگزینی آن با نمونه‌ی غیر مکانیکی و حساس به فشار است. دکمه‌ی هوم از نو طراحی شده و اکنون موتور تپتیک نیز به آن اضافه شده است تا با ایجاد لرزش کاربر را متوجه لمس یا فشردن آن کند. موتور جدید تپتیک در پیام‌رسان‌ها، اعلانیه‌ها، زنگ‌های هشدار و دیگر برنامه‌ها می‌تواند به کار گرفته شود. 

در طرف دیگر، غول دنیای فناوری طبق روال گذشته دو گوشی هوشمند معرفی کرده است، ولی این بار از آنها تحت عنوان Pixel و Pixel XL یاد می‌کند. ظاهر هر دو گوشی دقیقا یکسان است و در واقع تنها تفاوت آنها، ابعاد کوچک‌تر پیکسل نسبت به پیکسل ایکس‌ال به شمار می‌آید. گوشی پیکسل ایکس‌ال دارای ابعاد ۱۵۴.۷ در ۷۵.۷ در ۸.۶ میلی‌متر بوده و وزن آن ۱۶۸ گرم است، حال آنکه ابعاد و وزن پیکسل به ترتیب برابر با ۱۴۳.۸ در ۶۹.۵ میلی‌متر و ۱۴۳ گرم است.

آیفون جدید گواهی IP67 را دریافت کرده و ضد آب و ضد گردوغبار شده است. بنابراین می‌تواند به مدت نیم ساعت در عمق یک متری آب دوام بیاورد. اپل جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را حذف کرده است، اما در عوض برای نخستین بار اسپیکرهای استریو را در آیفون 7 تجربه خواهیم کرد. در نقطه مقابل پیکسل دارای جک ۳.۵ میلی‌متری صدا است اما ضد آب نبوده و با IP53 در مقابل قطره‌های کم آب مقاوم است.

طی هفته‌ی گذشته از شما خواستیم تا نظر خود را در مورد اینکه کدام گوشی بهتر است اعلام کنید. براساس اعلام نظر کاربران زومیت، آیفون ۷ اپل با ۳٫۵۹۳ رای در مقابل ۳٫۳۲۶ رای گوشی پیکسل، گوشی بهتری است. البته ۱٫۰۳۰ نفر از کاربران نیز گوشی‌های دیگر از سازنده‌های دیگر یا حتی پلتفرم‌های دیگر مثل ویندوز موبایل را ترجیح داده‌اند. در تصویر زیر می‌توانید توزیع درصد رای کاربران را مشاهده کنید:

نتایج نظرسنجی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات