پیکسل و پیکسل ایکس ال قابل روت شدن هستند

شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل تایید کرده است که امکان روت کردن گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال وجود دارد.
تبلیغات

چنانچه از طرفداران سیستم عامل اندروید هستید و به اعمال تغییر در گجت‌های خود نیز علاقه دارید، احتمالا در حال حاضر در مورد قابلیت روت شدن پیکسل و پیکسل ایکس‌ال، گوشی‌های هوشمند جدید گوگل، دچار تردید هستید، چرا که شایعات اخیر حاکی از آن هستند که احتمالا نخستین گوشی‌های ساخته شده توسط گوگل، برخلاف دستگاه‌های نکسوسی، اجازه‌ی دسترسی به روت را به کاربران نخواهند داد و براین اساس بسیاری از افراد چنین می‌پنداشتند که گوگل قصد انحصاری کردن این سیستم عامل را دارد.

با اینکه گوگل به صورت رسمی تایید کرده است که قفل‌گشایی بوت‌لودرهای پیکسل و پیکسل ایکس‌ال ممکن خواهد بود، بنابراین روت کردن این گوشی‌ها نیز امکان‌پذیر است. البته این موضوع برای گوشی‌هایی صادق است که از فروشگاه آنلاین گوگل خریداری می‌شوند، چرا که بوت‌لودر نسخه‌های انحصاری ورایزن، به صورت دائمی قفل خواهند بود.

ایسکا ساریک، سخن‌گوی رسمی گوگل به وب‌سایت WonderHowTo چنین اعلام کرده است:

کاربران پیکسل‌ که گوشی‌های خود را از فروشگاه گوگل خریداری کرده‌اند، قادر به روت کردن دستگاه‌های خود خواهند بود. امکان قفل‌گشایی از بوت‌لودر گوشی‌های پیکسلی که از فروشگاه گوگل خریداری می‌شوند، فراهم شده است.

قابلیت آنلاک شدن بوت‌لودر به مفهوم آن است که امکان نصب ریکاوری‌های کاستوم و استفاده از ابزار‌های روت خودکار از همان روز اول عرضه، فراهم خواهد بود.

متاسفانه گوشی‌های پیکسلی که روت شده‌‌اند، قادر به دریافت آپدیت‌های OTA نخواهند بود، این موضوع اگرچه آزاردهنده است، اما دستگاه‌های نکسوسی نیز در گذشته دچار چنین وضعیتی بوده‌اند. روت کردن گوشی، باعث تغییر یافتن پارتیشن‌ها می‌شود و چنانچه ابزار آپدیت، پارتیشن‌های تغییر یافته را شناسایی کند، آپدیت‌های OTA اعمال نخواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات