بی ام و G30 M550i: قدرت 462 اسب بخاری و شتاب صفر تا صد 4 ثانیه ای

شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ام‌و با معرفی مدل M550i، تا زمانی که از خودرو M5 رونمایی کند، تاج پادشاهی قلمرو سری ۵ خود را به این مدل اختصاص می‌دهد.
تبلیغات

خودرو کاملا جدید M550i که توسط گروه M کمپانی بی‌ام‌و طراحی شده است، تا قبل از به بازار آمدن خودرو M5، قدرتمندترین خودرو در سری ۵ خواهد بود. این خودرو که اواخر امسال به بازار عرضه می‌شود، تنها یک ماه پس از به بازار آمدن دیگر خودروهای موجود در این سری، از تمامی ویژگی‌های اسپرتی جدیدی که در دیگر مدل‌های سری ۵ شاهد آن هستیم، برخوردار خواهد بود.

پیشرانه V8 آن قابلیت تولید ۴۶۲ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن-متر گشتاور را دارد. این در حالی است که بازده این پیشرانه بسیار بالا بوده و برای طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر به صورت سیکل ترکیبی (تردد در شهر و بزرگراه) تنها به ۸/۹ لیتر بنزین احتیاج دارد. همچنین مقدار CO2 تولیدی آن به رقم ۲۰۴ گرم در هر کیلومتر می‌رسد.

بی ام و M500i

موردی که شاید از پیشرانه قدرتمند این خودرو هیجان انگیز‌تر به نظر می‌رسد، شتاب این خودرو است. بنابر اطلاعاتی که کمپانی BMW منتشر کرده است، خودرو M550i xDrive تنها در ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. در حالی که این خودرو تنها از ۱۲ اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به مدل قبلی خود بهره می‌برد و گشتاور آن مقدار ناچیزی بالاتر است، اما کم و بیش ۰/۴ ثانیه سریع‌تر از آن در رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت عمل می‌کند.

بی ام و M500i

پیشرانه این خودرو در حالت پایه به جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک ZF متصل می‌شود در حالی که طراحی ظاهری این خودرو بسیار به دیگر خودروهای جدید معرفی شده در سری ۵ شباهت دارد که از پکیج اسپرت M بهره می‌برند. این پکیج نتنها شامل قاب آینه‌های کناری شده بلکه مواردی چون پره‌های آیرودینامیک در قسمت جلویی خودرو، خروجی‌ هوا پشت چرخ‌های جلو و رینگ‌های آلیاژی سبک وزن را دربر می‌گیرد. مشخصه دیگری که این پکیچ، خودرو مورد نظر را از دیگر خودروها متمایز می‌کند، سیستم اگزوز است که با چهار خروجی مربعی شکل در قسمت انتهایی خودرو تعبیه شده است.

بی ام و M500i

قیمت پیش‌بینی شده برای این خودرو در بازارهای اروپایی چیزی بین ۸۰۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰ یورو است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات