حالت عکاسی پرتره در iOS 10.1 به آیفون 7 پلاس اضافه می‌شود

سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
اپل قابلیت عکاسی پرتره که یک ماه پیش رونمایی کرده بود را به زودی و از طریق بروز رسانی iOS 10.1 به آیفون 7 پلاس اضافه می‌کند.
تبلیغات

هرچند آیفون 7 و آیفون 7 پلاس تفاوت چندانی با نسل قبلی خود نمی‌کنند، اما اپل تلاش می‌کند تا با اضافه کردن قابلیت‌های مختلف، علاقه‌ی کاربران به استفاده از این گوشی‌ها را بیشتر کند. یکی از قابلیت‌های جالبی که ماه گذشته برای آیفون 7 پلاس معرفی شده بود، حالت عکاسی پرتره است که در آن و به کمک دو دوربینی که در پشت دستگاه بکار گرفته شده، پس زمینه مات می‌شود تا سوژه‌ی عکاسی از زمینه‌ی تصویر جدا شود. قابلیتی که به دلیل سنسور کوچکی که در دوربین‌های موبایل بکار گرفته می‌شود بصورت طبیعی قابلیت پیاده‌سازی نیست و گوشی‌ها تلاش می‌کنند تا بصورت نرم‌افزاری این حالت را به وجود آورند. 

حالت حالت پرتره در آیفون ۷ پلاس به کمک دوربین با بزرگنمایی اپتیکال خود و همچنین پردازش‌های نرم‌افزاری، سوژه را از پس زمینه جدا می‌کند تا تصاویر پرتره‌ی آن شبیه به دوربین‌های حرفه‌ای شود. برای درک بهتر این موضوع به تصویر پایین دقت کنید:

آیفون 7 پلاس پرتره

قابلیت عکاسی پرتره به نسخه‌ی آزمایش سوم از iOS 10.1 اضافه شده است و توسعه دهندگان و کاربران کنجکاوی که تا زمان عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی نمی‌توانند صبر می‌کنند می‌توانند با نصب iOS 10.1 Beta 3 آن را تجربه کنند. 

 برای آشنایی بیشتر با فبلت جدید اپل، پیشنهاد می‌کنیم بررسی آیفون 7 پلاس زومیت را مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات