برقراری تماس در کمتر از یک ثانیه در شبکه LTE ایرانسل فراهم می‌شود

شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
ایرانسل به عنوان اولین اپراتور کشور پشتیبانی از فناوری مکالمه بر روی بستر LTE یا Voice over LTE را کلید زد.
تبلیغات

یکی از ۶ سرویس‌ مهمی که امروز ایرانسل رونمایی کرد، امکان برقرار تماس صوتی بر روی بستر LTE بود. اگر تجربه‌ی استفاده از شبکه‌ی 4G همراه اول یا ایرانسل و یا بسیاری از اپراتورهای خارجی مبتنی بر LTE را داشته باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که در زمان برقرای تماس صوتی، شبکه از 4G به 2G یا 3G سوییچ می‌کند. این کار باعث می‌شود سرعت برقراری تماس تلفنی افزایش یافته و در زمان مکالمه دسترسی به اینترنت محدود شود. 

اما در فناوری Voice over LTE یا VoLTE که امروز در شبکه‌ی 4G ایرانسل نیز کلید خورد، مشترکین مکالمه را بر روی بستر باند عریض LTE تجربه می‌کنند. این بدین معنی است که در هنگام مکالمه سوییج بین شبکه‌ها انجام نمی‌شود و کاربر همواره بر روی شبکه‌ی LTE متصل می‌ماند. 

ایجاد ارتباط بر بستر LTE باعث می‌شود تا سرعت برقراری تماس نیز به زیر یک ثانیه برسد. در آزمایش زنده‌ای که ایرانسل در حضور خبرنگاران انجام داد، تقریبا بلافاصله پس از فشار دادن دکمه‌ی برقراری تماس، گوشی مقصد زنگ خورد. این موضوع می‌تواند در تجربه‌ی کاربری تاثیر به سزایی داشته باشد. 

مزیت دیگر استفاده از سرویس VoLTE، افزایش کیفیت صدا به HD است که باعث می‌شود صدای مکالمه شفافتر و واضح‌تر بین دو مشترک منتقل شود. 

علاوه بر این‌ها استفاده از مکالمه بر روی بستر LTE، مصرف انرژی کمتری نیاز دارد و طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند کاربران افزایش می‌یابد. 

ایرانسل امکان انجام این سرویس را در شبکه‌ی خود میسر کرده است اما هنوز مشخص نیست چه زمانی تجاری شده و مشترکین عادی قادر به استفاده از آن خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات