فراری برای هفتادمین سالگرد تاسیسش، هفتاد رنگ منحصر به فرد ارائه می‌دهد

شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
فراری جشن هفتاد‌مین سالگرد تاسیسش را از نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ و با عرضه‌ی هفتاد رنگ منحصر به فرد برای خودرو‌هایش شروع کرده است.
تبلیغات

اگرچه شرکت انزو فراری (Enzo Ferrari) در سال ۱۹۳۹ به عنوان Auto Avio Construzioni تاسیس شد، اما به عنوان یک خودرو‌ساز کامل تا سال ۱۹۴۷ شناخته نشد. مارانلو (در ایتالیا و واقع در استان مودنا) در حال آماده شدن برای جشن گرفتن هفتادمین سالگرد تاسیس شرکت فراری در سال آینده میلادی است که جشن این سالگرد از نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ آغاز شده است. این خودروساز ایتالیایی در نمایشگاه پاریس به معرفی ۷۰ رنگ‌بندی بسیار خاص، به منظور ادای احترام به ۷۰ سال تولید خودرو توسط این خودرو‌ساز، می‌پردازد.

فراری
فراری
فراری
فراری
فراری

پنج مدل برای جشن رنگ‌ها انتخاب شده‌اند؛ فراری بریلینتا F12، فراری GTB 488، فراری اسپایدر ۴۸۸، فراری لوسو GTC4 و فراری کالیفرنیا T. هر پنج خودرو مذکور در ۷۰ رنگ مختلف عرضه شده است. این عرضه دارای یک مشکل بزرگ است و آن هم این است که یک خودرو به ازای هر رنگ تولید شده است و این بدین معنا است که دو خودرو با یک رنگ تولید نشده است. به عنوان مثال وقتی کسی بریلینتا F12 با یک رنگ خاص را سفارش می‌دهد، فرد دیگری نمی‌تواند همان خودرو با آن رنگ را سفارش دهد. با این حال، آن رنگ برای مدل‌های دیگر در دسترس خواهد بود (اگر تا آن زمان فرد دیگری آن را سفارش نداده باشد!)

در نتیجه فراری در کل ۳۵۰ عدد خودرو را با رنگ‌بندی خاص برای هفتادمین سالگرد تاسیسش عرضه کرده است.

در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ فراری چهار خودرو با رنگ‌بندی منحصر به فرد به نمایش گذاشته است. رنگ بریلیتا F12 از خودروی مسابقه‌ای 250 GT SWB استیرلینگ موس (Stirling Moss) الهام گرفته شده است. رنگ قهوه‌ای کالیفرنیا T شبیه فراری ۲۵۰ لوسیو استیو مک‌کوئین (Steve McQueen) است. همچنین رنگ خودرو 488 GTB به احترام خودرو فرمول یک مایکل شوماخر رنگ‌آمیزی شده است. در نهایت خودرو اسپایدر ۴۸۸ هم از فراری 365 P2 الهام گرفته شده است که توانسته بود مسیر مسابقه‌ای Kyalami را در ۹ ساعت طی کرده و برنده شود.

۶۶ رنگ منحصر به فرد باقی‌مانده نیز نماد چندین رنگ نمادین از گذشته شرکت هستند. یک رنگ قرمز خاطره انگیز از اولین خودرو مسابقه‌ای فراری که به سال ۱۹۴۷ باز می‌گردد و یک رنگ قرمز دیگر به همراه ترکیبی از زرد و آبی در دماغه آن، به یاد خودرو فرمول یک خوان مانوئل فانخیو رنگ‌آمیزی شده است. همچنین این رنگ‌های منحصر به فرد الهام گرفته شده از بسیاری از مسابقات Le Mans در اواخر دهه ۱۹۵۰ و اوایل ۱۹۶۰ است.

فراری
فراری
فراری
فراری
فراری

هر یک از این خودروها با رنگ‌امیزی منحصر به فرد با نام خود عرضه شده است و نام برخی از آن‌ها بسیار جذاب است. مشتریان می‌توانند نام‌هایی همچون "California Dreaming"، "Gran Turismo Perfection"، "The Patriarch"، "The Wedding Gift" و یا دیگر نام‌های جذاب دیگر را سفارش دهند.

هیچ حرفی در مورد قیمت‌گذاری این خودرو‌ها زده نشده است اما انتظار می‌رود که این مدل‌ها بسیار گران‌تر از نسخه‌های استاندارد خود به دلیل یکتا بودنشان در رنگ‌آمیزی، باشند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که این مدل‌های فروش بسیار سریعی داشته باشند و این را می‌توان از سوالاتی که در مورد ست کردن هر ۵ خودرو در یک رنگ منحصر به فرد پرسیده شده است، فهمید.

فراری
فراری
فراری
فراری

ارائه ۷۰ رنگ منحصر به فرد برای ۵ مدل مختلف برای جشن گرفتن هفتادمین سالگرد تاسیس یک شرکت می‌تواند بسیار زیبا و اصیل باشد. درحالی که دیگر شرکت‌های خودرو‌سازی به طور مشابه مدل‌های ادیت شده خاصی را برای جشن سالگرد تاسیس خود عرضه می‌کنند، فراری با تبدیل نماد‌های خودرو‌های مسابقه‌ای و جاده‌ای در قالب یک رنگ منحصر به فرد که مورد فخر خودرو‌های امروزی هستند را در سیمای ۵ خودرو سوپر اسپرت خود گنجانده است.

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات