جگوار لندروور استراتژی خود را در تولید خودروهای الکتریکی اعلام کرد

شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
گروه خودروسازی جگوار لندروور در خلال نمایشگاه خودرو پاریس، استراتژی توسعه‌ و عرضه‌ی خودروهای الکتریکی خود را اعلام کرد.
تبلیغات

جگوار لندروور در کنفرانس خود در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ اعلام کرد که به زودی خودروهای الکتریکی خود را عرضه خواهد کرد. خودروسازان مطرح بریتانیا نیز همانند رقبای خود در صدد ورود به بازار خودروهای الکتریکی هستند. طبق برخی گزارشات گروه جگوار لندروور در نظر دارد چند صد میلیون پوند را صرف ساخت تاسیسات جدید تولید خودروهای الکتریکی در انگلستان کند.

جگوار jaguar

اما در حال حاضر اولین حرکت جگوار لندروور شرکت در مسابقات خودروهای الکتریکی فرمول ای خواهد بود. در همین راستا نیز خودروی مسابقه‌ای این شرکت، اولین محصولی خواهد بود که از قوای الکتریکی بهره خواهد برد. رالف اسپت مدیر ارشد اجرایی جگوار لندروور در این خصوص گفت:

اولین قدم ورود به مسابقات است. ما خوب می‌دانیم که چه پروژه‌ی بزرگی در پیش‌رو داریم و این تصمیم را عجولانه اتخاذ نکرده‌ایم. این موقعیت می‌تواند همانند یک آکادمی، منجر به یادگیری سریع مهندسان جوان ما شود. ما می‌خواهیم محصول فوق‌العاده‌ای تولید کنیم. این تنها یک معماری یا قابلیت الکتریکی جدید نیست. ما دیر وارد این حوزه شدیم اما نقطه‌ی برتری این است که می‌دانیم چه مسیری را باید طی کنیم.

هنگامی که از اسپت سوال شد که آیا جگوار لندروور برنامه‌ای برای تولید و عرضه‌ی خودروی شهری در آینده دارد یا خیر، وی پاسخ داد:

ما معمولا عادت نداریم پیش از این که چیزی برای نمایش داشته باشیم، اقدام به معرفی و تبلیغ آن کنیم. اما به زودی موارد متعددی را برای معرفی به مشتریان خواهیم داشت. اخبار ما را دنبال کنید.
جگوار jaguar

معمولا این گونه صحبت‌ها به معنی معرفی محصولی خاص در اولین رویداد بزرگ پیش‌رو مانند نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس در ماه نوامبر یا نمایشگاه ژنو در ماه مارس سال آینده است. 

اندی گاس مدیر فروش جهانی جگوار نیز اذعان کرد که در حال حاضر فروش خودروهای الکتریکی یکی از بخش‌های مهم صنعت‌ خودروسازی است. وی در ادامه گفت:

در واقع هیچ شرکتی اینجا در پاریس نیست که برنامه‌ای برای تولید خودروهای الکتریکی نداشته باشد. در صورتی که خلاف این موضوع را ادعا کنند، قطعا دروغ می‌گویند. ما هم در این زمینه برنامه‌های زیادی برای هیبریدی و الکتریکی کردن محصولات خود را در کنار توسعه‌ی نمونه‌های بنزینی و دیزلی داریم. محدودیت‌های مصرف سوخت به طور مداوم سخت‌تر می‌شوند و برای رعایت آن‌‌‌ها باید به سمت تولید محصولات الکتریکی برویم. اما این تنها دلیل این امر نیست. مشتریان نیز گرایش بیشتری به خرید این دسته از خودروها پیدا کرده‌اند. ما به خوبی می‌دانیم که در آینده‌ی نزدیک بخش عمده‌ای از مشتریان خودروهای الکتریکی را می‌خواهند. 
جگوار jaguar

جگوار لندروور برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه‌ی خودروهای خودران و شبکه‌های تشکیل یافته از تعداد زیادی خودروهای متصل به هم، دارد. حال این خودروساز طبق برخی گزارشات، به زودی با معرفی چند مدل، ورود خود را به بازار خودروهای الکتریکی اعلام خواهد کرد.

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات