چرا گوگل به تازگی روی هند تمرکز کرده است؟

شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل در گفتگویی به این سوال پاسخ می‌دهد که چرا کمپانی‌اش توجه خاصی به کشور هند نشان می‌دهد.
تبلیغات

گوگل به تازگی دو رویداد مهم را تجربه کرده است. نخست این که هجدهمین سالگرد تولد خود را پشت سر گذاشته و وارد سن قانونی شده است! اتفاق دوم که احتمالا از اولی هم مهم‌تر است، برگزاری رویداد بزرگی در هند بود که در آن به شماری از محصولات مرتبط با این کشور از قیبل یوتیوب گو و نسخه‌های جدیدی شامل کروم، پلی استور، گوگل استیشن، گوگل اسیستنت و دیگر محصولات پرداخته شد.

واضح است که هند فرصت بزرگی برای گوگل به حساب می‌آید. این کشور بیش از یک میلیارد نفر جمعیت دارد که بیش از ۸۰۰ میلیون نفر آن در مناطق روستایی محروم و غیر قابل دسترس به اینترنت زندگی می‌کنند. در واقع کم‌تر از یک سوم مردم هند، جمعیت آنلاین این کشور را تشکیل می‌دهند. با این حساب، برای درک اهمیت اطلاعیه‌های گوگل در کنفرانس اخیر، لازم نیست هندی بوده یا حتی به فرصت‌های تجاری گوگل ذره‌ای علاقه داشته باشید!

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل -که او هم هندی است - در مصاحبه با اکونومیک تایمز می‌گوید: از آنجا که هند سکوی پرتابی به آینده است، برای گوگل اهمیت زیادی دارد. هر اقدامی که در هند صورت بگیرد در دیگر نقاط دنیا هم گسترش خواهد یافت.

پیچای می‌نویسد: "در سال گذشته توجه زیادی به بهبود محصولات گوگل در هند داشتیم." وی افزود: "این موضوع به نفع دیگر کشورهای دنیا هم هست. در جهانی که موبایل، رشد فزاینده‌ای دارد، هند چشم‌اندازهای اولیه در ارتباط با اینترنت را در اختیار ما خواهد گذاشت."

پیچای خاطرنشان کرد: "مشکلات و محدودیت‌هایی که هندی‌ها ممکن است در اتصال به اینترنت پیدا کنند، می‌تواند به کل جهان تعمیم پیدا شود. ما ابتدا سرویس آفلاین Maps را برای هند در نظر گرفته بودیم اما اکنون مردم اروپا و ایالات متحده هم از آن به عنوان یک ابزار مفید استفاده می‌کنند. به عبارت ساده، هند می‌تواند الهام‌بخش نوآوری‌های جدیدی برای گوگل باشد."

در کشورهایی مانند هند، گوشی هوشمند، مرسوم‌ترین ابزار برای اتصال به اینترنت است.در کشورهایی مثل ایالات متحده هم تعاملات ارتباطی مربوط به تلفن همراه در حال افزایش است اما همچنان سیستم‌های دسکتاپ ابزار رایج به حساب می‌آیند. محصولاتی مانند نسخه‌ی آفلاین Google Maps مانند دیگر موارد معرفی شده در رویداد اخیر، از دل محیطی شکل گرفته‌اند که جز تلفن همراه گزینه‌ی دیگری در اختیار ندارد و در شرایطی قابل استفاده هستند که نمی‌توان به اینترت با سرعت بالا تکیه کرد.

به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که بیشتر اپلیکیشن‌های گوگل و دیگر شرکت‌ها در خارج از ایالات متحده توسعه پیدا کرده‌ باشند حتی اگر در نهایت ثابت شود که این برنامه فقط در داخل آمریکا کارآیی دارد.

همان طور که پیچای می‌گوید: :اغلب اوقات، بهترین نوآوری‌ها در محیط‌های غافل گیر کننده متولد می‌شوند."

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات