بلک بری امسال فقط گوشی های اندرویدی عرضه می کند

جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
اگر انتظار معرفی گوشی‌های بلکبری با سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت در سال جاری دارید، به احتمال بسیار زیاد انتظار بیهوده‌ای بوده‌ و حداقل امسال نباید توقع برآورده شدنش را داشته باشید. در ادامه درباره‌ی تصمیمات جدید کمپانی بلک‌بری برای ساخت گوشی‌های هوشمند بیشتر می‌خوانیم.
تبلیغات

بلک‌بری در سال ۲۰۱۵ اولین گوشی هوشمند خود را معرفی کرد و ظاهرا حسابی از فروش آن دستگاه راضی بوده؛ چرا که حتی قرار نیست امسال حتی یک دستگاه هم با سیستم‌عامل بلک‌بری ۱۰ به بازار بفرستد. بلک‌بری که به تازگی طعم شیرین اندروید‌ مارشمالو را چشیده و با قدرت بسیار زیاد پلتفرم گوگل بیشتر آشنا شده دوست دارد در سال ۲۰۱۶ میلادی هم یک یا دو گوشی بسازد که البته هر دو، از سیستم‌عامل اندروید استفاده خواهند کرد.

جان چن، مدیرعامل بلک‌بری درباره‌ی فروش «Blackberry Priv» آنقدر خوشحال است که تایید کرده تصمیم‌های آینده‌ی بلک‌بری برای ساخت گوشی هوشمند در جهت استفاده از اندروید خواهد بود. وی در صحبتی که اخیرا داشته گفته: «تا به اینجای کار همه چیز خوب بوده و من با احتیاط خوش‌بین هستم.»

چن می‌گوید بلک بری در سال جدید میلادی حداقل یک و حداکثر ۲ دستگاه مبتنی بر اندروید را عرضه خواهد کرد و توسط اپراتور‌های معروف آمریکایی به فروش خواهد رساند. اما بخش مهم‌تری از صحبت‌های چن اشاره به این موضوع است که اگر بخش موبایل بلک‌بری در سال ۲۰۱۶ نتواند به سوددهی برسد، این بیزنیس به فروش خواهد رفت. اما خبر خوب شاید این باشد که مدیرعامل خوشبین بلک بری همچنان تاکید دارد و مطمئن است امسال سال سوددهی بلک‌بری خواهد بود.

خبر دیگر از بلک‌بری اینکه، سیستم‌عامل بلک‌بری ۱۰ توانسته مجوز‌های لازم امنیتی و ملی دریافت کند و توسط دولت‌ها به عنوان یک سیستم‌عامل امن مورد استفاده قرار گیرد. البته کمپانی بلک‌بری همچنان دو گوشی هوشمند بلک بری پسپورت و کلاسیک را به فروش خواهد رساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات