لنوو در حال ساخت اولین تلفن مصرفی مبتنی بر پروژه‌ تانگوی گوگل است

جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
پروژه‌ی تانگو از مرحله‌ی آزمایشی به مرحله‌ای رسیده که لنوو قصد دارد با اتکا بر آن، گوشی‌های بیشتری را به فروش برساند. لنوو و گوگل در جریان CES 2016، از همکاری خود برای تولید اولین دستگاه مصرفی مبتنی بر پروژه‌‌ی تانگو گوگل خبر دادند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

پروژه‌ی تانگو دو سال پیش توسط گوگل معرفی شد. این پروژه به انواع دستگاه‌های دیجیتال اجازه می‌دهد با استفاده از ترکیب دوربین‌ها و سنسورها، نقشه‌ی فضای سه‌بعدی اطراف خود را ترسیم کنند. حالا به نظر می‌رسد لنوو پیش‌قدم شده تا با همکاری گوگل اولین گوشی هوشمند مبتنی بر این پروژه را تولید کنند.

گوگل معتقد است توسعه‌دهندگان اپلیکیشن می‌توانند فضای خانه‌ی شما را تبدیل به یک از مراحل بازی‌های ویدیویی کنند یا اینکه به کمک پروژه‌ی تانگو پنجره‌ای جادویی به سوی محیط‌های مجازی و واقعیت افزوده ایجاد نمایند. پروژه‌ی تانگو این امکان را در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار می‌دهد تا بتوانند مکان‌هایی چون اتاق نشیمن، دفتر کار یا مکان‌های عمومی که قبلا در آن بوده‌اند را شناسایی کنند.

سیستم تشخیص حرکت پروژه‌ی تانگو بر خلاف GPS، در فضای داخلی کار می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا آگاهانه در یک مرکز خرید حرکت کنند یا حتی در صورت فراهم بودن اطلاعات و داده‌ها اولیه، کالای مشخصی از فروشگاه را پیدا کنند. دستگاه‌های مبتنی بر پروژه‌ی تانگو می‌توانند با تشخیص ابعاد سه‌بعدی اتاق، ارزیابی درستی از فضا داشته باشند تا بتوانند برای انتخاب مبلمان یا تغییر دکوراسیون، تصمیم درستی اتخاذ کنید.

از توسعه‌دهندگان خواسته شده تا بهترین ایده‌های خود برای تولید اپلیکیشن‌های مبتنی بر این پروژه را به عنوان بخشی از Project Tango App Incubator ارائه کنند. روی بهترین ایده‌ها سرمایه‌گذاری می‌‌شود و روی گوشی لنوو نصب خواهند شد. به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک باید منتظر معرفی اولین تلفن مصرفی مبتنی بر پروژه‌ی تانگوی گوگل باشیم.

گوگل و لنوو اعلام کرده‌اند تابستان سال جاری میلادی این گوشی با قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار به صورت جهانی عرضه می‌شود. این گوشی به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی مجهز خواهد شد.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

منبع the verge

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات