هدست آرامش بخش Melomind با طراحی جدید در CES 2016 معرفی شد

جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۶ شاهد جهش‌هایی در فناوری گجت‌های پوشیدنی هوشمند خواهیم بود. هدست Melomind‌ که در جریان CES 2016 معرفی شد از طریق موج نگاری مغز سعی در آرامش بخشی به کاربر دارد.  همراه زومیت باشید.
تبلیغات

فناوری می‌تواند با استرس‌هایی همراه باشد و به نظر می‌رسد تنها راه متوقف ساختن یک گجت بد که روی مغز شما تاثیر بدی دارد، استفاده از یک گجت خوب است. این همان ایده‌ای است که در پشت هدست Melomind ساخت شرکت myBrain قرار دارد. این هدست از بازخوردهای عصبی برای آرام‌سازی ذهن پریشان کاربر استفاده می‌کند. این دستگاه دور سر شما قرار می‌گیرد و از موج نگاری مغز (EEG) استفاده می‌کند تا متوجه شود که مغز شما در حال حاضر چه احساسی دارد. وقتی این دستگاه به تصویری از میزان استرس مغز شما رسید موسیقی آرام بخش مناسب حالت شما را از طریق هدفون برای شما پخش می‌کند. 

نوآوری‌های نسل اول این ابزار پوشیدنی شامل سخت افزار جدیدی است که الکترودهای به مراتب دقیقی دارد و هدفون داخلی نیز در این گجت تعبیه شده است. رابط کاربری بهتر و البته گزینه‌های موسیقی متناسب‌تر نیز طراحی شده‌اند تا باعث آرامش هر چه بیشتر کاربر شوند. هنوز خبری در مورد این که آیا قیمت این ابزار پوشیدنی از ۳۷۵ دلار تغییر خواهد کرد یا خیر منتشر نشده است. 

به نظر می‌رسد که سال ۲۰۱۶، سالی خواهد بود که ابزارهای پوشیدنی پایشگر وضعیت سلامتی جسمی و روحی کاربران با گسترش زیادی روبرو خواهند بود. سال گذشته هم Thync محصولی بود که برای آرامش بخشیدن به کابر بسته به نیازهای او طراحی شده بود. 

هر چند که فناوری‌های پشت این قبیل محصولات از جمله موج نگاری مغز و بازخورد عصبی از نظر علمی مورد تایید هستند ولی هنوز مدرک معتبری وجود ندارد که با قطعیت بگوییم که این ابزارها واقعا کار می‌کنند. البته هر چه چنین ابزارهایی بیشتر تولید شود، طولی نمی کشد که گروهی از محققان اعصاب و روان کنجکاو تلاش می‌کنند تا بر روی میزان تاثیر این قبیل گجت‌ها بیشتر تحقیق کنند. 

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات