کمپانی استیل‌سریس از ماوس گیمینگ ماژولار خود در CES 2016 رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
ابزارآلات گیمینگ یکی از جذاب‌ترین محصولات نمایشگاه CES 2016 بوده‌اند. کمپانی استیل‌سریز که در ساخت لوازم‌جانبی مخصوص بازی فعالیت دارد، ماوس جدید ماژولار خود که دارای یک صفحه‌نمایش OLED جذاب هست را به این نمایشگاه آورده است.
تبلیغات

کمپانی استیل‌سریز (SteelSeries) که لوازم جانبی مطرحی در زمینه‌ی گیمینگ دارد، طی برگزاری نمایشگاه CES 2016 از ماوس جدیدی به نام Rival 700 رونمایی کرد. این محصول مانند ماوس پرآوازه‌ی Sensei به صفحه‌نمایش داخلی مجهز شده؛ البته با این تفاوت که صفحه‌ی ماوس جدید از نوع OLED است و به‌جای زیر بدنه، در وجه کناری آن قرار گرفته است. همین در دسترس بودن صفحه باعث شده تا استیل‌سریز کاربردهای نو و جالبی را برای ساخته‌اش در نظر بگیرد؛ به‌شکلی که توانایی‌های آن تنها به ارائه‌ی اطلاعات مرتبط با تنظیمات ماوس (حساسیت، برنامه‌نویسی کلیدها و …) و نمایش لوگوی دلخواه محدود نمی‌شود و حتی می‌توان با آن از تعداد هدشات‌های انجام‌شده هم آگاه شد!

SteelSeries Rival 700 Gaming Mouse

ماوس ۷ کلیدی Rival 700 که مانند نسخه‌ی اول Rival برای افراد راست دست طراحی شده، یک محصول ماژولار هم هست؛ به این معنی که بخش‌هایی از آن قابل جداسازی است و می‌شود آن‌ها را با نمونه‌های دیگر جایگزین کرد. ماژول حسگر یکی از این بخش‌ها است که امکان تعویض آن با حسگرهایی مختلف از دو نوع لیزری و اپتیکال وجود خواهد داشت. رویه‌ی این ماوس هم قابل جایگزینی است تا کاربر بتواند از پوشش‌هایی با طرح‌ها و جنس‌های مختلف استفاده کند. استیل‌سریز حتی امکان تعویض سیم‌های ماوس را هم فراهم کرده و دارندگان Rival 700 می‌توانند بسته به شرایط، از بین دو کابل «یک متری با روکش لاستیکی» و «دو متری با روکش بافته‌شده» یکی را انتخاب و به ماوس متصل کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد Rival 700 پشتیبانی آن از بازخوردهای لمسی است. هنوز مشخص نیست که این قابلیت دقیقاً چه عملکردی را به نمایش می‌گذارد، ولی تا جایی که می‌دانیم بازیکن قادر خواهد بود با کمک آن از وقوع رویدادهای موردنظرش در بعضی بازی‌ها آگاه شود؛ به این شکل که مثلاً با کاهش سطح سلامتی یا آماده‌ی استفاده شدن یک قابلیت در بازی (خروج از Cooldown)، ماوس به شکل خاصی به لرزش می‌آید تا گیمر بتواند به‌طور فوری واکنشی مناسب از خودش نشان دهد.

طراحی ماژولار ماوس SteelSeries Rival 700

حسگر استفاده‌شده در نسخه‌ی جدید Rival از نوع اپتیکال است و رزولوشنی معادل ۱۶ هزار CPI دارد که دقت آن را می‌توان به ۲۰۰ شمارش بر اینچ هم رساند (استیل‌سریز بیشتر ترجیح می‌دهد تا به‌جای DPI یا «نقطه بر اینچ»، دقت ماوس‌های‌اش را با واحد CPI یا «شمارش بر اینچ» اعلام کند که به‌نوعی از لحاظ فنی درست‌تر است). حسگر این محصول می‌تواند با جابجایی‌های سریع تا سرعت ۳۰۰ اینچ بر ثانیه و شتاب ۵۰g کنار بیاید و زمان پاسخ‌دهی ماوس را هم می‌شود روی یک هزارم ثانیه تنظیم کرد. ضمناً قابلیت سفارشی‌سازی نور پس‌زمینه، مانند بسیاری از لوازم گیمینگ جدید، در ساخته‌ی تازه‌ی استیل‌سریز هم به چشم می‌خورد که به کاربر امکان می‌دهد رنگی را از میان ۱۶.۸ میلیون رنگ مختلف برای نور پس‌زمینه انتخاب و در صورت تمایل، محصول را با جلوه‌های نورپردازی خاصی تزئین کند.

ماوس Rival 700 قرار است در فصل بهار با قیمت ۱۰۰ دلار به بازارها عرضه شود. حسگرها و رویه‌های قابل جایگزینی هم همان زمان در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات