لورِآل از چسب پوستی هوشمند خود در CES 2016 رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
حتما نام لورآل پاریس بارها به گوشتان خورده است. این کمپانی مشهور سال‌هاست در زمینه‌ی تولید و عرضه‌ی لوازم آرایشی و بهداشتی با کیفیت فعالیت می‌کند. امروز لورآل از محصولی جدید در CES 2016 رونمایی کرد که نشان می‌دهد این کمپانی به نوعی وارد دنیای ابزارهای پوشیدنی هوشمند شده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

لورآل تا کنون در زمینه‌ی تولید و عرضه‌ی محصولات آرایشی و بهداشتی موفقیت‌های زیادی داشته است. اما دنیای تکنولوژی آنقدر جذابیت دارد که حتی این کمپانی نیز تلاش می‌کند برای جلب رضایت مخاطبان خود، از جدیدترین فناوری‌های پوشیدنی بهره بگیرد. لورآل در جریان CES 2016 از یک چسب پوستی هوشمند رونمایی کرد که قابلیت‌های جالبی دارد.

این شرکت فعال در حوزه زیبایی اعلام کرده چسب هوشمند فوق باریک این شرکت، روی پوست شما قرار می‌گیرد و به لطف تکنولوژی به کار رفته در آن می‌تواند تشخیص دهد که آیا پوست شما در معرض اشعه‌های UV خطرناک و مضر قرار دارد یا خیر.

این چسب از رنگ حساس به نور بهره می‌برد که وقتی در مقابل نور فرابنفش قرار می‌گیرد، رنگ آن تغییر می‌کند. نکته‌ی قابل توجه این است که برای تشخیص مشکل باید ابتدا تصویری از حالت چسب ذخیره شده و بعد از ارسال آن روی اپلیکیشن مخصوص، بتوانید نتیجه را مشاهده کنید.

این چسب توسط یک شرکت فعال در زمینه‌ی تکنولوژی متشکل از ۲۵ دانشمند و محقق توسعه یافته که در چندین شهر دنیا شامل نیویورک، پاریس و سنگاپور مشغول به کار هستند. این چسب که My UV Patch نام دارد از چسب زخم نازک‌تر است و ۵ روز ماندگاری دارد. شما می‌توانید از این چسب پوستی در هر قسمت از بدن خود استفاده کنید.

جیو بالوچ، نایب رئیس L'Oreal Technology Incubator به بی‌بی‌سی گفته است که:

در دنیای امروز ابزارهای پوشیدنی غالبا به صورت جواهرات، ساعت هوشمند یا مچ‌بندهای سلامتی عرضه می‌شوند؛ ولی شما نمی‌توانید آنها را در هر قسمت از بدن خود استفاده کنید.

دو سال قبل تکنولوژی به اصطلاح الکترونیک انعطاف‌پذیر چشم‌های آقای بالوچ را از او گرفت.

اما سوال اصلی اینجاست چرا باید یک کمپانی فعال در حوزه زیبایی مانند لورآل به این ابزار هوشمند علاقمند شود؟ بالوچ این گونه پاسخ می‌دهد که مشتریان لورآل از محصولات ما روی کل بدن خود استفاده می‌کند. اینکه مشتریان بتوانند از این تکنولوژی برای بررسی وضعیت پوست خود در تمامی شرایط موجود در دنیای واقعی استفاده کنند، باعث می‌شود بتوانیم روش‌های آزمایشی جدیدی را در محصولات آتی خود توسعه دهیم.

ابزار پوشیدنی منعطف

در حالی که دستگاه‌های دیگری برای سنجش میزان اشعه فرابنفش وجود دارد، ولی لورآل معتقد است چسب هوشمند این شرکت اولین نمونه از ابزارهای هوشمند انعطاف‌پذیر است. بالوچ می‌گوید چسب‌های مشابه موجود در بازار خیلی زود از سفید به آبی تغییر رنگ می‌دهند. اما شما می‌توانید از چسب لورآل برای چند روز استفاده کنید.

با این وجود، بالوچ به این نکته اشاره می‌کند که چسب هوشمند لورآل امکان یادآوری برای استفاده‌ی مجدد از کرم ضد آفتاب را ندارد. از طرفی وی معتقد است موضوع مهم استفاده‌ی مجدد از کرم ضد آفتاب نیست؛ موضوع اصلی این است که بدانیم چقدر نور فرابنفش باید به بدن برسد.

کارولینا میلانزی، مدیر تحقیقات شرکت تحقیقاتی KWP Comtech می‌گوید طرح لورآل یک ایده‌ی کاملا جذاب است. اشعه‌ی فرابنفش موضوع جدیدی است که باید روی آن تمرکز کرد و به نظر می‌رسد لورآل در این زمینه پیش‌قدم شده است.

با این وجود میلانزی اضافه می‌کند که عکاسی از چسب هوشمند و ارسال آن به اپلیکیشن مورد نظر، می‌تواند برای مشتریان ناخوشایند باشد. به اعتقاد وی بهتر بود به جای استفاده از اپلیکیشن، این چسب امکان اعلام هشدار نسبت به نور فرابنفش بیش از حد را دارا بود.

قرار است چسب هوشمند لورآل از تابستان سال جاری میلادی در ۱۶ کشور از جمله انگلستان به صورت رایگان عرضه شود.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات