سونی سه تلویزیون 4K HDR‌ معرفی کرد

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
تلویزیون‌های هوشمند پای ثابت نمایشگاه‌های CES در سال‌های گذشته بوده‌اند. سونی هم در جریان  CES 2016 از سه مدل تلویزیون  جدید خود رونمایی کرد.  همراه زومیت باشید.
تبلیغات

به نظر می‌رسد مشخصه اصلی تلویزیون‌های سال ۲۰۱۶،فناوری HDR‌ باشد.  در واقع 4K HDR یک جهش مهم در کیفیت تصاویرتلویزیونی است که در سال های اخیرشاهد بودیم. شرکت سونی در جریان CES 2016 از سه تلویزیون 4K HDR‌ رونمایی کرده و تمام تلاش خود را نیز به کار برده است تا خریداران را قانع کند که این تلویزیون‌ها تصاویری دقیق‌تر نسبت به تلویزیون‌های HDR استاندارد دارند. 

تلویزیون‌های پرچمدار جدید سونی عبارتند از: تلویزیون ۷۵ اینچ XBR-X940D و XBR-X930D‌ که در اندازه‌های ۶۵ و ۵۵ اینچ به بازار عرضه خواهند شد. هر دو مدل  لبه‌های بسیار باریک، نمایشگر ترایلومینس سونی و اندروید ور گوگل دارد. 

مدل XBR-X930D‌  دارای درایو Slim Backlight است که به گفته سونی باعث می‌شود تا این تلویزیون‌ها با لبه های باریک، توزیع نور زمینه مناسبی داشته باشند و نمایشگر در برخی نقاط تیره‌تر از سایر نقاط نباشد. 

سونی معتقد است که در مقایسه با سیستم  X-tended Dynamic Range Pro، تلویزیون های جدید این شرکت قادرند تا رنگ مشکی عمیق‌تر و رنگ‌های متنوع واقعی‌تری نسبت به HDR‌ استاندارد تولید کنند.

در حال حاضر محتوای HDR هنوز به طور گسترده در دسترس نیست و فقط آمازون تعداد محدودی شو دارد که به صورت HDR‌ استریم می‌شوند. سونی تصمیم گرفته تا محتوای خود را در این زمینه به مشتریانش عرضه کند. این شرکت یک نرم‌افزار جدید با نام اولترا را به همراه تلویزیون‌های HDR‌ خود عرضه می کند که مشتریان می‌توانند محتوای HDR را از سونی پیکچرز خریداری کرده و روی تلویزیون های جدید خود استریم کنند. اولترا اواخر امسال در ایالات متحده امریکا با ۴۰ تا ۵۰ عنوان محتوای HDR ارائه می‌شود. 

سونی هنوز در رابطه با قیمت این مدل‌ها اظهار نظری نکرده ولی یک نسخه ارزان تر از تلویزیون‌های سونی نیز به تازگی معرفی شده است که XBR -X850D نام دارد و در نسخه‌های ۵۵، ۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچی به بازار عرضه خواهد شد. این تلویزیون هم تمام مشخصات تلویزیون‌های ذکر شده در بالا را دارد با این تفاوت که از X-tended Dynamic Range Pro بهره نمی‌برد.

طبق اعلام سونی هر سه مدل تلویزیون جدید این شرکت اوایل سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه خواهند شد. 

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات