زومجی: بررسی کارت گرافیک GTX 980 TI OC XTREME GAMING 6GB گیگابایت

یک‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت گیگابایت به تازگی سریِ جدیدی از کارت‌های گرافیکی نسل مَکسول از جیفورس اِنویدیا را با قابلیت‌های نوآورانه و بدیع معرفی کرده است. زومجی توانست قوی‌ترین عضو این خانواده کارت گرافیکی را به صورت اختصاصی مورد بررسی قرار داده تا به نقاط ضعف و قوت آن بپردازد.
تبلیغات

با این که قلب این کارت هنوز هم با فناوری ۲۸ نامومتری در شرکت TSMC تایوان تولید می‌شود، اما همچنان در مقایسه با تراشه‌های هم‌رده مصرفِ توان بسیار بهینه‌ای دارد که نشات گرفته از معماری فوق العاده کارآمد مکسولِ انویدیا است، چیزی که در عین حال راندمانِ بیشتر و نویز فنِ کمتر را هم همزمان را تضمین می‌کند. بررسیِ ما از کارت مرجع GTX 980 Ti نشان داده بود که این کارت را به سختی می‌توان کندتر از برادرِ بزرگتر یعنی کارت تایتان ایکس دانست، در نتیجه کارت‌های جدیدتر با طراحیِ اختصاصی مثل محصولی که در اینجا داریم، قاعدتا باید بتوانند راندمان تایتان ایکس را هم به راحتی و با فاصله پشتِ سر گذارند، ضمن اینکه هنوز هم قیمتِ کمتری نسبت به آن دارند.

امروز ما کارت جدید و پر زرق و برقِ گیگابایت با مدل GTX 980 Ti Xtreme Gaming را بررسی می کنیم. همان طور که از نامش هم برمی‌آید قرار است بهترین امکانات ممکن را برای قویترین کارت گرافیکِ دنیا در اختیار گیمرها بگذارد. این کارت در کارخانه به میزان زیادی اورکلاک شده و با فرکانس GPU و حافظه‌ی پیش فرضِ بالایی عرضه شده است که در ادامه به شرح مشخصات آن خواهیم پرداخت.

برای مشاهده کامل مطلب بررسی کارت گرافیک گیگابایت GTX 980 TI OC XTREME GAMING 6GB به زومجی مراجعه کنید.

زومجی

اگر به اخبار بازی و سرگرمی علاقه‌ دارید، به زومجی سر بزنید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید. با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات