۸ کار ظاهرا غیرممکنی که به تنهایی می توانید انجام دهید

چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
مطالعه 5 دقیقه
در زندگی کار‌هایی مانند درست کردن ماشین خودمان به نظر غیر ممکن می‌رسند، مخصوصا اگر پیشتر اصلا این کار‌ها را انجام نداده‌اید، احتیاط زیادی دارند. اما در ادامه ۸ کار به نظر خطرناکی را به شما معرفی می‌کنیم که به راحتی می‌توانید آن‌ها را به تنهایی انجام دهید.
تبلیغات

۸. کوتاه کردن موهای خودمان یا دیگران

شاید خطرناک‌ترین کار‌ها آن‌هایی هستند که بیشتر از همه پتانسیل خرابکاری دارند. خیلی سخت می‌شود اصلاح بد موها را مخفی کرد، به همین خاطر است که بسیاری از ما به هیچ وجه دوست نداریم موهای خود یا دیگران را کوتاه کنیم. با این حال اگر دست‌های محکم و کم لرزشی داشته باشید، قطعا می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

دانلود ویدیو 

ویدیویی که در بالا مشاهده می‌کنید یک راه‌حل ساده را برای اصلاح موهای خودمان نشان می‌دهد. همچنین در یوتیوب ویدیوهای نظیر این مورد زیاد هستند که در کوتاه کردن مو‌ها می‌توانند کمک کننده باشند. اگر هنوز از کوتاه کردن موهای خود ترس دارید، می‌توانید روی یک فرد دیگر به صورت داوطلبانه انجام دهید یا اینکه کلا یاد بگیرید چگونه می‌توان موهای فرزند خود را اصلاح کنید.

۷. تعمیر خانه

برخی از تعمیراتی که در خانه خود می‌خواهید انجام دهید، به افرادی باتجربه و حرفه‌ای نیاز دارد (برای مثال، هر چیزی که به خطوط برق یا گاز خانه مربوط است)، اما هستند تعمیرات و بهبود‌هایی که خودمان هم می‌توانیم انجام دهیم و هزینه آن توسط دیگران را صرفه جویی کنیم.

 اگر یکی از درهای خانه‌تان گیر دارد و صدا می‌دهد، اگر یک یا چندتا از لامپ‌های خانه خراب شده‌اند یا اتصالی دارند و باقی تعمیرات داخلی و خارج از خانه را به راحتی و با کمی تحقیق می‌توانید خودتان انجام دهید.

diy home repairs 31b4e

۶. سرمایه گذاری در بازار سرمایه

از دست دادن پول در بازار‌های سرمایه کار بسیار راحتی است، از آن طرف بدست آوردن پول هم در این بازار به همان اندازه آسان است. البته این کار هم شبیه باقی موارد این لیست با ریسک‌هایی همراه است اما با کمی تحقیق و مطالعه قبل از وارد شدن به این زمینه، راحت می‌توانید در این بازار سرمایه‌گذاری کنید.

stock market 9522a

راه سرمایه گذاری در بازار سرمایه همیشه باز است و به راحتی با کمی تحقیق می‌توانید شروع کنید

۵. مسافرت

تنها سفر کردن تجربه‌های فوق‌العاده‌ای در اختیار شما می‌گذارد که اگر قصد داشتید با خانواده یا دوستان سفر کنید، قطعا با دردسر‌ها، معطلی‌ها و هماهنگی‌های زیادی رو به رو می‌شوید.

البته برای سفر کردن به تنهایی باید حتما حواستان به سلامتی و امنیت خود در طول مسافرت باشد، مخصوصا اگر قرار است به محلی سفر کنید که پیش از این در آنجا نبوده‌اید یا در مورد امنیت آن مطمئن نیستید.

travel alone dd76b

۴. ساخت کامپیوتر شخصی

آن زمان که ساخت یک کامپیوتر شخصی (PC) کار ده‌ها مهندس و طراح لازم بود گذشته و اکنون شما هم می‌توانید کامپیوتری برای خود بسازید.

شاید بار اولی که می‌خواهید کامپیوتر خود را سرهم بندی کنید با مشکلات مختلفی رو به رو شوید اما مطمئن باشید همه آن‌ها به راحتی و کمی جستجو قابل حل خواهند بود. برای ساخت یک کامپیوتر علاوه بر تهیه بخش‌های مختلف باید بتوانید این بخش‌ها را به درستی در کنار یکدیگر قرار دهید.

pc 9af49

۳. تعمیر ماشین 

یکی دیگر از مواردی که همه ما سعی می‌کنیم آن را بدست تعمیرکاران بسپاریم، تعمیر خرابی ماشین‌مان است. تعمیر مشکلات کوچک ماشین کار راحتی است و نیاز به تخصص‌ خاصی ندارد.

fix your car acb51

اگر یک سری ابزار‌های ضروری و البته عمومی برای این‌کار را داشته باشید، تعمیر ماشین بسیار راحت خواهد بود و برای مثال تعمیر کمربند ایمنی، جایگزین کردن باتری و روغن و موارد مشابه کار‌هایی هستند که خودتان هم می‌توانیم انجام دهید. البته مواظب باشید که شما به تنهایی قادر به انجام همه کار‌ها نیستید، برخی از آن‌ها واقعا نیاز به متخصص یا یک تعمیرکار دارند.

۲. لوله‌کشی

برخی از کار‌ها نیاز به تخصص و حتی مجوز لازم برای تعمیر کردن دارند اما بازهم مشکلات ساده‌ای برای لوله‌کشی یا کار‌های الکتریکی خانه هستند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را انجام دهید:

در مورد لوله کشی اگر لوله آب چکه می‌کند، توالتی که خراب شده و برخی دیگر و در مورد کار‌های الکتریکی نیز برای مثال تعویض وسایل روشنایی و تعویض یک سیم دارای اتصال و موارد دیگر را به راحتی می‌توان انجام داد. دوباره باید تاکید کنیم که برای انجام کار‌هایی که می‌دانید نیاز به ریسک پذیری دارند، حتما با یک متخصص مشورت کنید.

work ed41f

۱. شروع یک کسب و کار

احتمالا ترسناک‌ترین کاری که در این لیست می‌توانید انجام دهید، راه‌اندازی کسب و کار است. شروع یک کسب و کار و آغاز کار کردن برای خودتان یکی از ریسکی‌ترین کار‌هایی است که می‌توانید به تنهایی انجام دهید. اگر آن کسب و کاری که قصد شروع آن را دارید از بین برود و شما تمام پول خود را از دست بدهید؟

نگران نباشید، با برنامه ریزی، مشورت، مطالعه و البته داشتن یک ایده خوب، به راحتی می‌توان یک کسب و کار را با کمترین ریسک شروع کرد.

money 58485

اما همانطور که در ابتدا گفتیم، هیچکدام از کار‌های این لیست غیر قابل انجام نیستند

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات