خسارت خدمات اینترنت به کاربران پرداخت می‌شود

شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
خسارت خدمات اینترنت بر اساس کیفیت یا سرعت نامناسب بر اساس قرارداد، پس از سال‌ها انتظار بالاخره به مشترکان پرداخت می‌شود. بر اساس اعلام رئیس رگولاتوری تا‌کنون مقادیری از این جرایم به صورت نقدی و حجمی به کاربران اینترنت شرکت‌ها پرداخت شده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

پس از سال‌ها ارائه اینترنت بدون کیفیت یا با سرعت کمتر از سرویس مقرر، ظاهرا قرار است که جرایم مشخص شده در موافقت‌نامه‌ی سطح خدمات (SLA) به کاربران شرکت‌های اینترنتی پرداخت شود. بر اساس اظهار نظر رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، این خسارت مطابق با شرایط موافقت‌نامه‌ی سطح خدمات (SLA) از سوی اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت به صورت نقدی و حجمی به کاربران زیان‌دیده پرداخت می‌شود.

علی‌اصغر عمیدیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این‌ باره اعلام کرد:

با نظارت بر اجرای مصوبه ۱۷۷ کمیسیون درخصوص «ضوابط و چارچوب موافقت‌نامه‌های سطح خدمات (SLA) خدمات ارتباطات داده‌ها» از سوی رگولاتوری، در شش ماهه‌ی اول سال ۹۴ حدود ۲ میلیارد ریال معادل ۲۰۰ میلیون تومان بصورت نقدی و حدود ۷ هزار و ۴۰۹ گیگابایت بصورت حجمی از سوی اپراتورهای PAP و Wimax در قالب موافقت‌نامه‌ی سطح خدمات‌ به کاربران این شرکت‌ها پرداخت شده است.

به گفته عمیدیان، برای اجرائی شدن مصوبه ۱۷۷ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات و جلب رضایت مردم از خدمات ارائه شده در بخش سرویس‌های فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اپراتورها را ملزم کرده است تا سامانه سنجش سرعت را در پایگاه اطلاع‌رسانی خود ایجاد کنند. البته امکان دسترسی به سامانه سنجش سرعت تمام اپراتورها بصورت متمرکز در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی نیز فراهم شده است.

عمیدیان تصریح کرد: «با توجه به تعیین شاخص‌های کیفی سرویس مشترکان از سوی رگولاتوری شامل سرعت دانلود و آپلود، زمان تاخیر و میزان گم‌شدن بسته‌ها در داخل و خارج شبکه، در سامانه سنجش سرعت، امکان نظارت مطلوب‌تر بر ارائه خدمات اینترنتی از سوی اپراتورها فراهم شده است.»

بر این اساس، تمامی اپراتورها ملزم شده‌اند ضمن اطلاع‌رسانی دقیق درباره میزان مجاز شاخص‌های کیفیت سطح خدمات و مراحل اندازه‌گیری آن به مشترکان، سامانه‌ای را جهت ثبت خسارت از سوی مشترکان براساس مقادیر اندازه‌گیری شده، در پورتال خود ایجاد کنند. این مورد در حال حاضر از سوی شرکت‌های آریا رسانه تدبیر(شاتل)، داده گستر عصر نوین(های‌وب)، پارسان لین ارتباطات‌(پارس آنلاین)، انتقال داده‌های آسیاتک، نداگستر صبا(صبانت)، رهام داتک و لایزر اجرا شده است و سایر شرکت‌ها نیز در حال پیاده‌سازی این سامانه هستند.

امید می‌رود با ایجاد این سامانه‌ها در سایت شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت از میزان افت سرعت و کاهش کیفیت خدمات اینترنتی‌ها کاسته شود. آیا شما تا‌کنون خسارتی از سوی شرکت ارائه دهنده اینترنت خود دریافت کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات