اپل استارت آپ توسعه دهنده‌ی فناوری های آموزشی LearSprout را تصاحب کرد

جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
اپل استارت آپ LearnSprout را که در زمینه ی فناوری‌های آموزشی فعالیت می‌کند، به مبلغی که هنوز اطلاعاتی از آن منتشرنشده، تصاحب کرده است. فناوری‌های توسعه یافته توسط این کمپانی امکان نظارت فرآیند‌های آموزشی را در اختیار معلمان قرار می‌دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 براساس گزارش بلومبرگ، اپل استارت آپ توسعه‌دهنده‌ی فناوری‌های آموزشی را که LearnSprout نام دارد، تصاحب کرده است. فناوری توسعه یافته توسط این کمپانی نوپا امکان نظارت بر پیشرفت‌های دانش آموزان و نمره‌های دریافتی، تنظیم اهداف آموزشی در کلاس‌ها و شماری از قابلیت‌های دیگر در مورد مدارس را در اختیار معلمان قرار می‌دهد. انتشار خبر تصاحب این کمپانی نوپا همزمان با انتشار iOS 9.3 انجام شده است. این نسخه از بروزرسانی سیستم عامل اپل همراه با ویژگی‌های آموزشی برای آیپد منتشر شده که از جمله‌ی آن می‌توان به تعویض حساب‌های کاربری اشاره کرد.

پیش از این LearnSprout سرویس‌های خود را برای کاربران پی‌سی و مک‌های اپل متمرکز کرده بود. با تصاحب این کمپانی توسط اپل، انتظار می‌رود این فناوری‌ها به سیستم عامل iOS اپل نیز انتقال یافته و کاربران بتوانند با استفاده از آیپد‌های اپل نیز از این سرویس‌ها استفاده کنند.

کالین جانسون، سخنگوی اپل در خصوص تصاحب این کمپانی چنین اظهار نظر کرده است:

اپل هر از چند گاهی کمپانی کوچک فعال در حوزه‌ی فناوری را مال خود می‌کند. در حالت کلی ما به شفاف سازی در مورد اهداف و برنامه‌های خود برای این خرید‌ها نمی پردازیم.

بروزرسانی iOS ۹.۳ قابلیت‌های متعددی را برای کاربرانی که در عرصه‌ی آموزش فعالیت می‌کنند، ارائه کرده است. از جمله‌ی این قابلیت‌ها می‌توان به امکان استفاده‌ی چند کاربر از آیپد با استفاده ازحساب‌های کاربری مستقل در آیپدهای این کمپانی اشاره کرد. همچنین باید به اپلیکیشن Classroom اشاره کرد که امکان نظارت بر فعالیت‌های درسی دانش آموزان در گجت‌های iOS را امکان پذیر می‌کند. احتمالا در آینده نیز شاهد اضافه کردن قابلیت وارد کردن نمرات و ایجاد سیستمی متمرکز در iOS خواهیم بود.

با کاهش فروش آیپد‌های اپل در فصل‌های اخیر، این کمپانی تلاش می‌کند تا کاهش فروش را از طریق عرضه‌ی این محصول به نهاد‌های آموزشی و مشتریان تجاری جبران کند. خرید LearnSprout و ادغام سرویس‌های این کمپانی در محصولات اپل را باید یکی دیگر از اقداماتی خواند که اپل در راستای افزایش فروش انجام می‌دهد. آیپد پرو را باید از جمله‌ی این فعالیت‌های اپل خواند. قابلیت‌های متعدد این گجت از قبیل امکان اجرای دو اپلیکیشن در کنار هم، تبلت غول پیگر اپل را به گجتی مناسب برای استفاده در محیط‌های آموزشی بدل می‌کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات