اوپو با نوآوری‌های جدید در زمینه‌ی دوربین و کاهش مصرف انرژی گوشی‌‌های هوشمند، شگفتی می‌آفریند

جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد بعد از نام‌های بزرگی چون سامسونگ، ال‌جی و سونی، حالا باید نام اوپو را به فهرست شرکت‌کنندگان در MWC 2016 اضافه کنیم. این کمپانی چینی قصد دارد با نوآوری‌های خود در زمینه‌ی دوربین و کاهش مصرف انرژی گوشی‌های هوشمند، شگفتی جدیدی را خلق کند.
تبلیغات

اوپو یکی از تولیدکنندگان چینی است که در بازار کشورهای آسیایی و بازارهای نوظهور تقریبا شناخته شده است؛ ولی هنوز نتوانسته به عنوان یک برند مطرح به طور جدی وارد بازار کشورهای غربی شود. هدف اصلی این کمپانی در سال ۲۰۱۵ افزایش میزان فروش و ارتقای رتبه‌ی خود در رده‌بندی جهانی بوده که به نظر می‌رسد به لطف فروش ۵۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵ و رشد سالانه‌ی ۶۷ درصدی، توانسته به هدف خود نزدیک شود.

چندی پیش اوپو گوشی دوربین‌محور F1 را با بدنه‌ی فلزی رونمایی کرد. این گوشی با دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی خود کاربران علاقمندان به ثبت تصاویر خود عکس (سلفی) را هدف قرار داده است. اما به نظر می‌رسد اوپو به همین روند ادامه دهد و اعلام کرده با نوآوری جدید دوربین و راهکار مبتکرانه خود برای کاهش میزان مصرف انرژی گوشی‌های هوشمند، قصد دارد در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل همه را شگفت‌زده کند.

هنوز مشخص نیست آیا این نوآوری‌ها روی همان گوشی اف ۱ پیاده شده یا قرار است شاهد محصول جدیدی باشیم؛ ولی این طور که به نظر می‌رسد باید منتظر اعضای جدید اوپو از سری میان‌رده F باشیم. پیش‌تر اوپو نوآوری‌های دیگری چون اولین دوربین چرخان، تکنولوژی شارژ سریع VOOC، فلاش دوربین جلو به کمک نمایشگر دستگاه و عملگر روتوش تصاویر سلفی را وارد گوشی‌های هوشمند کرده و به نظر می‌رسد همچنان قصد دارد این مسیر را ادامه دهد.

درباره‌ی تصمیم جدید اوپو حدس‌های زیادی وجود دارد. شاید این برند چینی از مگاپیکسل‌های بیشتر استفاده کند؛ شاید بزرگترین لنز دوربین را برای یک محصول اندرویدی ارائه کند؛ شاید از یک لنز دوربین با بیشترین گشودگی ممکن دیافراگم بهره گیرد و شاید سراغ سریع‌ترین سرعت شاتر برود. از طرفی در زمینه‌ی کاهش مصرف انرژی این امکان وجود دارد که از تکنولوژی شارژ تمام بی‌سیم یا باتری خورشیدی استفاده کند.

در هر صورت زمان زیادی تا آغاز کنگره جهانی موبایل باقی نمانده و به زودی با نوآوری‌های جدید اوپو آشنا خواهیم شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات