گزارش مالی اپل در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۵: سود خالص ۱۸.۴ میلیارد دلاری و فروش ۷۴.۸ میلیون دستگاه آیفون

چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی خود را منتشر کرد که با سود خالص ۱۸.۴ میلیارد دلاری برای این کمپانی همراه شده است. هرچند فروش آیفون‌های اپل رشد اندکی داشته، اما این کمپانی رکورد سال گذشته را بهبود داده و فصل چهارم ۲۰۱۵ بهترین آمار ثبت شده توسط کمپانی در تاریخ فعالیتش است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 براساس گزارش مالی اپل برای فصل چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی، این کمپانی موفق شده تا از درآمد ۷۵.۹ میلیارد دلاری، بیش از ۱۸.۴ میلیارد دلار سود خالص به جیب بزند. همچون همیشه بخش بزرگی از موفقیت و در واقع درآمد بالای اپل در گرو فروش تعداد زیادی آیفون است. کاپرتینویی‌ها موفق شده‌اند تا در سه ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۷۴.۸ میلیون دستگاه آیفون به فروش برسانند.

فروش این تعداد از آیفون در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ نشان از رشد فروش در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن دارد. اپل همواره پس از عرضه‌ی آیفون در سال ۲۰۰۷ شاهد افزایش فصلی فروش خود بوده و هیچ گاه کاهش فروش و رشد منفی را در مقایسه با گذشته تجربه نکرده است. اپل فصل چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی را با فروش ۷۴.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به پایان برده بود.

تیم کوک در جریان ارائه گزارش مالی اپل این چنین اظهار نظر کرد:

به لطف عرضه‌ی محصولات خلاقانه نظیر آیفون، اپل واچ و اپل تی‌وی، تیم ما موفق شده تا بهترین گزارش مالی تاریخ اپل را در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی رقم بزند. ما در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی شاهد رشد ارائه‌ی سرویس از جانب اپل بوده‌ایم و موفق شده‌ایم رکوردهای مختلفی را نیز بر جای بگذاریم. در پاییز ۲۰۱۵، میزان ابزار‌های اپلی فعال در حال استفاده از مرز یک میلیارد دستگاه عبور کرد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط اپل میزان فروش مک‌های این کمپانی به ۵.۳ میلیون دستگاه رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از کاهشی ۴ درصدی دارد. همچنین باید به کاهش ۲۵ درصدی فروش آیپد نیز اشاره کرد. مجموع تبلت‌های اپل در مدت مورد نظر تنها به تعداد ۱۶.۱ میلیون دستگاه به فروش رفته‌اند.

حاشیه‌ی سود ناخالص اپل در فصل چهارم ۲۰۱۵، ۴۰.۱ درصد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با سود ناخالص ۳۹.۹ درصدی، نشان از افزایش جزئی دارد. درآمد کسب شده به ازای هر سهم ۳.۲۸ دلار ثبت شده که در مقایسه با ۳.۰۶ دلار سال گذشته رشد کرده است.

بیش از ۶۶ درصد از درآمد اپل برگرفته از فروش جهانی این کمپانی است. لوکا مایستری در جریان ارائه‌ی گزارش مالی اپل اعلام کرد که اپل تاکنون با بازخرید سهام به ارزش ۱۵۳ میلیارد دلار، بخش بزرگی از برنامه‌ی بازخرید ۲۰۰ میلیارد دلاری سهام خود را انجام داده است.

اپل پیش‌بینی خود برای فصل اول سال ۲۰۱۶ میلادی را نیز ارائه کرد. بر این اساس این کمپانی انتظار دارد تا در فصل اول سال ۲۰۱۶ میلادی درآمدی ۵۰ تا ۵۳ میلیارد دلاری را کسب کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات