اهدای کروم بوک‌های گوگل به ارزش 5.3 میلیون دلار به پناهندگان جهت رفع نیازهای آموزشی

سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
مطالعه 1 دقیقه
تاکنون میلیون‌ها پناهنده از کشور‌های جنگ‌زده به اروپا مهاجرت کرده‌اند و هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برند. برای اینکه زمینه تحصیلات این افراد فراهم شود، گوگل قصد دارد تعداد زیادی کروم‌بوک را در اختیار شرکت‌های غیر انتفاعی برای کمک به پناهندگان قرار دهد. گوگل ۵.۳ میلیون دلار اعتبار را به اسم پروژه Reconnect در اختیار پناهندگان آلمان قرار خواهد داد.
تبلیغات

اعتبار ۵.۳ میلیاردی گوگل در اختیار شرکت NetHope برای توزیع بین مراکز آموزشی مرتبط با پناهندگان قرار خواهد گرفت. گوگل معتقد است کروم‌بوک‌ها می‌توانند کمک بزرگی به شیوه تحصیلی افراد کنند و برای ارتباط با دنیای مجازی یا یادگیری یک زبان دیگر در اختیار آن‌ها قرار داده شود.

یکی از مسئولان گوگل اعلام کرده که تمام کروم‌بوک با ارتباط دائم به اینترنت «دائما از لحاظ‌ امنیتی، اپلیکیشنی و ویژگی‌های اضافی بروز خواهند ماند.» مراکز آموزشی هم می‌توانند با در اختیار گذاشتن برنامه‌های مرتبط و کاربردی، محتوای لازم و موارد دیگر به افراد در زمینه‌ی آموزش کمک کنند.

موسسه‌های غیر انتفاعی برای به خدمت گرفتن ۵۰۰۰ کروم‌بوک می‌توانند ثبت نام کنند. اولین توزیع محصول از تاریخ ۱ مارس خواهد بود و بخش دوم توزیع کروم‌بوک‌ها بعد از این تاریخ انجام خواهد شد. موسسه‌هایی که هم‌اکنون در حال کار با پناهندگان و آموزش آن‌ها هستند می‌توانند از این لینک ثبت نام خود را برای دریافت کروم‌بوک‌ها انجام دهند. پروژه Reconnect در ادامه پروژه‌های کمک اختصاصی به موسسه‌های غیر انتفاعی است که از سال پیش شروع شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات