جهانگرد: اجرای برجام فرصتی برای رشد بخش خصوصی داخلی است

سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۶
مطالعه 1 دقیقه
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اجرای برجام را فرصت بسیار مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و رشد بخش خصوصی داخلی است. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

نصرالله جهانگرد در مراسم معارفه‌ی معاون جدید اعتبار بخشی و توسعه‌ی صنعت سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد در حال حاضر ارتباطات و فناوری اطلاعات حدود ۲.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی را در اقتصاد ایران پوشش می دهد که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و با توجه به ظرفیت‌های موجود در این حوزه، حجم بازار طی چند سال آینده، به قیمت جاری، رشدی حدود چهار برابر را تجربه خواهد کرد. معاون وزیر ارتباطات گفت:

اجرای برجام فرصت بسیار مناسبی است تا با مدیریت و برنامه ریزی هوشمندانه، علاوه بر جذب سرمایه گذاری های خارجی، زمینه‌ی رشد بخش خصوصی داخلی نیز فراهم شود. وزارت ارتباطات نقش هدایت‌کننده بازار فاوا را بر عهده دارد و با توجه به پیش‌بینی افزایش سهم ICT در تولید ناخالص داخلی، نقش مجموعه‌ی وزارت در این حوزه بسیار پررنگ تر خواهد بود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به این که بیشترین تجلی رشد در حوزه، خدمات خواهد بود اظهار نظر کرد باید برنامه‌ریزی لازم برای ورود به حوزه‌هایی نظیر «داده های عظیم» و «اینترنت اشیاء» از سوی بخش خصوصی حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات