اپل واچ 2 در مراسم ماه مارس رونمایی نخواهد شد

شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
مطالعه 4 دقیقه
اپل درصدد است تا نسل بعدی ساعت هوشمند خود یا همان اپل واچ ۲ را معرفی کند. انتظار می‌رود نسل جدید ساعت هوشمند اپل با بهره‌گیری از قابلیت‌هایی نظیر عمرباتری بالا و بدنه‌ی سبک‌تر راهی بازار شود. برخلاف شنیده‌های پیشین که حکایت از عرضه‌ی این ساعت هوشمند در ماه مارس داشت، آخرین شنیده‌ها با نقض این موضوع، معرفی اپل واچ ۲ را چندان نزدیک عنوان نمی‌کنند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در هفته‌ای که گذشت شاهد انتشار اخباری بودیم که نشان از معرفی اپل واچ ۲ در ماه مارس میلادی داشت. شنیده‌ها حکایت از این دارد که اپل واچ ۲ با قابلیت‌هایی نظیر باتری بهبود یافته، وزن سبک‌تر در مقایسه با نسل اول و همچنین اضافه شدن ماژول‌هایی نظیر دوربین برای انجام مکالمات FaceTime روانه‌ی بازار خواهد شد. گزارش‌‌های منتشر شده در هفته‌ی گذشته همچنین نشان از این داشت که کمپانی کوانتا به عنوان شریک سخت‌افزاری اپل در پی آن است تا اپل واچ ۲ را بصورت آزمایشی از ماه آینده‌ی میلادی تولید کند. حال گمانه‌هایی مطرح شده که نشان‌دهنده‌ی عدم معرفی نسل جدید اپل واچ در مراسمی دارد که در ماه مارس برگزار خواهد شد.

بن باجارین، یکی از تحلیل‌گران موسسه‌ی تحقیقاتی Creative Strategies در خصوص این موضوع به این نکته اشاره کرده که وضعیت چرخه‌ی تولید محصولات اپل فاقد نشانه‌هایی است که بتوان به این نتیجه رسید که کاپرتینویی‌ها در پی تولید ساعت هوشمند جدید خود هستند. البته باید به این نکته اشاره کرد که احتمالا در ماه مارس شاهد رونمایی از طراحی‌ها و ابزار‌های جانبی جدید برای اپل واچ خواهیم بود؛ اما آنچه که در مراسم ماه مارس رونمایی خواهد شد، نسل دوم این ساعت هوشمند نیست. انتظار می‌رود اپل در جریان برگزاری مراسم ماه مارس خود از نسل جدید مک‌بوک‌های خود و آی‌مک در کنار آیفون ۴ اینچی که با نام 6c شناخته می‌شود، رونمایی کند.

همانطور که اشاره کردیم، وضعیت چرخه‌ی تولیدکنندگان اپل واچ نیز فاقد نشانه‌ای است که گویای توسعه یک ساعت هوشمند جدید که همان اپل واچ ۲ نام دارد، باشد. در واقع تولیدکنندگان ماژول‌های سخت‌افزاری مورد استفاده در اپل واچ تغییراتی را در برنامه‌های خود ایجاد نکرده‌‌اند که این موضوع به منزله‌ی نبود احتمال توسعه‌ی نسل دوم ساعت هوشمند اپل است. همچنین باید به بُعد نرم‌افزاری توسعه‌ی این ساعت هوشمند نیز اشاره کرد که هیچ فعالیتی در آن صورت نگرفته است.

البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که هیچگاه نمی‌توان به طور یقین در مورد عدم معرفی یک محصول توسط اپل در بازه‌ی زمانی مشخصی اظهار نظر کرد. شاید در مراسم ماه مارس شاهد رونمایی از نسل جدید اپل واچ باشیم، اما در صورتی که همه‌ی امور روال طبیعی خود را طی کنند، به جرات می‌توان گفت که ماه مارس زمانی مناسب برای معرفی اپل واچ نخواهد بود.

اپل واچ محصول جدیدی است که بازه‌ی بروزرسانی آن هنوز مشخص نیست. اپل در سال‌های اخیر تنها گوشی‌های هوشمند خود را هر سال بروز کرده است. تبلت‌های این کمپانی که با نام آیپد شناخته می‌شوند در سال‌های اخیر از چرخه‌ی بروزرسانی متغیری پیروی کرده‌اند؛ بطوریکه برای مثال آیپد مینی و آیپد ایر این کمپانی حتی شاهد چرخه‌ی بروزرسانی دو ساله نیز بوده است. در حال حاضر ساعت‌های هوشمند اولین مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارند و تفاوت بسیاری بین این گجت‌های هوشمند و سایر محصولات نظیر گوشی‌های هوشمند وجود دارد. در شرایط کنونی ساعت‌های هوشمند بیشتر به عنوان یک گجت جانبی برای گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ از این‌رو است که پیروی از یک چرخه‌ی یک ساله برای بروزرسانی سخت‌افزار این محصول کمی دور از منطق به نظر می‌رسد. شاید معرفی و عرضه‌ی نسل جدید این ساعت هوشمند همزمان با معرفی آیفون ۷ در شهریور ماه سال آینده را زمان مناسبی برای عرضه‌ی اپل واچ ۲ عنوان کرد. معرفی نسل جدید اپل واچ در شهریور ماه سال جاری باعث می‌شود تا فاصله‌ی تقریبا ۱۸ ماهه بین معرفی این دو نسخه به وجود آید که از مزایای آن می‌توان به جلوگیری از سردرگم شدن کاربران اشاره کرد؛ چراکه عرضه‌ی زودهنگام محصولی نظیر اپل واچ، کاربران را برای خرید نسل پیشین مردد خواهند شد.

در مورد قابلیت‌های نرم‌افزار و سخت‌افزاری نسل جدید نیز تاکنون اخبار و شایعات بسیار محدودی به گوش رسیده است. به نظر می‌رسد اپل در نظر دارد تا ساعت هوشمند جدید خود را با قابلت‌های سخت‌افزاری و امکانات بیشتری روانه‌ی بازار کند که از جمله‌ی آن می‌توان به کاهش وابستگی به کلید‌های فیزیکی اشاره کرد. به طور حتم اپل در پی آن است تا نسل بعدی ساعت هوشمند خود را با تفاوت بسیاری در مقایسه با نسل اول روانه‌ی بازار کند. میتوان انتظار داشت عرضه‌ی نسل جدید با تغییرات گسترده، کاربران را برای خرید و بروزرسانی ترغیب کرده و این دلگرمی را ایجاد خواهد کرد که اپل در صورت ارائه‌ی نسل جدید، آن را با تغییرات گسترده‌ای روانه‌ی بازار می‌کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات