ویندوز ۱۰ در نظرسنجی‌ها وضعیت مطلوبی دارد

شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
موسسه‌ی تحقیقاتی IDC بر اساس یک نظرسنجی، آمار جدیدی از کاربرد ویندوز ۱۰ توسط کاربران را منتشر کرده است. این آمار و ارقام حاکی از محبوبیت روز افزون آخرین نسخه سیستم عامل کمپانی مایکروسافت است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تقریبا ۳۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که در حال اجرای ویندوز ۱۰ هستند، تقریبا ۲۷ درصد از آن‌ها ویندوز ۸ را در حال اجرا دارند و ۲۸ درصد هم از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند. این آمار شاید تعداد افراد زیادی را در حال استفاده از ویندوز ۱۰ نشان ندهد اما باید به این نکته توجه داشت که عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی و بین المللی ویندوز ۱۰ از جولای ۲۰۱۵ شروع شده و این موضوع نشان می‌دهد که نرخ مهاجرت به این سیستم عامل در این مدت کوتاه رضایت‌بخش بوده است.

در این نظر سنجی ۱۰۰۰ شخص بزرگسال ساکن در ایالات متحده آمریکا شرکت داشته‌اند و آمار نهایی در سپتامبر ۲۰۱۵ منتشر شده است. خبر خوبی که برای مایکروسافت در این نظرسنجی وجود داشته رضایت و مطلوب خواندن ۶۰ درصد اشخاص از تجربه ویندوزی ۱۰ خود است. این آمار بر اساس گزارش وب‌سایت WinBeta  منتشر شده است.

جدیدترین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت همچنان در حال بهبود است و در بروزرسانی‌های مختلف به ویژگی‌های آن اضافه می‌شود و باگ‌های مختلف هم رفع می‌شوند. همین تمرکز مایکروسافت روی بهبود تجربه کاربری ویندوز ۱۰ باعث شده تا ۶ نفر از ۱۰ استفاده کننده‌ی ویندوز ۱۰ از تجربه‌ای که داشته‌اند راضی باشند. دیروز هم خبری منتشر شد که بر اساس آن مایکروسافت دیگر به صورت رسمی از ویندوز ۸ پشتیبانی نمی‌کند و برای اینکه کاربران را به سمت آخرین نسخه از سیستم عامل خود متمایل کند حتی از نسخه‌های ۸، ۹ و ۱۰ اینترنت اکسپلورر هم پشتیبانی نمی‌کند. تاکنون ویندوز ۱۰ توانسته ۲۰۰ میلیون بار روی دستگاه‌های کاربران خود نصب شود و سهم آن در بین سیستم عامل‌های دسکتاپ در حال گسترش است.

نظر شما درباره ویندوز ۱۰ چیست؟ هنوز در حال استفاده از ویندوز‌های گذشته هستید یا با رویی گشاده به استقبال ویندوز ۱۰ رفته‌اید؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات