اینفینیتی Q60 معرفی شد

چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
مطالعه 4 دقیقه
اینفینیتی در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ از کوپه‌ی Q60‌ رونمایی کرد. این خودروی زیبا به همراه پیشرانه‌ی قدرتمند خود، به رقابت با نمونه‌‌های دو درب اروپایی خواهد رفت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 اینفینیتی اگر در هیچ زمینه‌ای تبحر نداشته باشد، اما به خوبی با نحوه‌ی ساختن کوپه‌های چشم‌نواز آشنا است. این شرکت با تولید G35 به خوبی به سایر تولیدکنندگان آموزش داد که چگونه ‌می‌توان سدان را به کوپه‌ای دو درب تبدیل کرد. G35‌از هر لحاظ خودرویی دوست داشتنی بود.

infiniti q60 1 e7604

اخیرا اینفینیتی در تولید محصولات خود اقداماتی عجیب انجام داده است. به عنوان مثال توقف تولید سدان Q50‌ دور از انتظار بود. این برند که با هدف تولید محصولاتی قدرتمند و لوکس بنا شده بود، در سالیان اخیر نشانی از درخشش گذشته خود را ندارد و تنها Q60 را می‌توان به عنوان محصولی در خور اینفینیتی محسوب کرد.

infiniti q60 2 22a93

برند لوکس اینفینیتی با معرفی محصولی جدید در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ اقدام توانست نگاه‌ها زیادی را به خود جلب کرد. کوپه‌ی دو درب Q60 با الهام از Q50، زیبایی درخوری به همراه دارد و به طور قطع می‌تواند رضایت طرفداران اینفینیتی را جلب کند. کابین این خودرو نیز وجوه اشتراک زیادی با برادر بزرگ‌تر خود دارد و نمایشگر‌های دوگانه‌ی آن گواه این مدعی است. غربیلک فرمان در Q60 کاهش اندازه را تجربه کرده است تا متناسب با نمونه‌های اسپرت بازار باشد.

infiniti q60

اینفینیتی Q60‌ از پیشرانه‌های ۲  و ۳ لیتری توربوشارژ شده بهره می‌برد که به تریتیب توانایی تولید ۲۰۸ و ۳۰۰ اسب بخار را دارند. البته مدل قدرتمند‌تر نمونه‌ی ۳ لیتری با ۴۰۰ اسب بخار و ۳۵۰ پوند فوت گشتاور نیز برای عاشقان سرعت در دسترس است. جعبه‌ دنده‌ی هفت سرعته‌ نیز وظیفه‌ی انتقال توان را بر عهده دارد. اینفینیتی صحبتی از نمونه‌ی مجهز به جعبه دنده‌ی دستی Q60 به میان نیاورده است، درحالی که تمامی مدل‌های G پیش‌تر از این جعبه دنده بهره می‌بردند.

infiniti q60 4 28516

Q60 خودرویی تا دندان مسلح به انواع تکنولوژی‌های روز است. می‌توان به سیستم فرمان تطبیق‌پذیر اشاره کرد که علاوه بر دقت بالا، احساس بهتری به راننده منتقل می‌کند. ۶ حالت مختلف برای سیستم فرمان وجود دارد که عملکرد آن را برای شرایط مختلف بهبود می‌بخشد. البته تنظیمات ذکر شده می‌تواند تا حدود زیادی منجر به گیج شدن راننده شود. سیستم تعلیق دیجیتال نیز وظیفه‌ی تنظیم سختی دمپر‌ها را د شرایط مختلف دارد. 

infiniti q60

با این که Q60‌ از پیشرانه‌های قدرتمندی مانند نمونه‌ی به کار رفته در نیسان GT-R بهره نمی‌برد، اما سیستم تعلیق آن شباهت زیادی به خودرو‌های GT‌ دارد. اینفینیتی بدین وسیله در راستای تحقق اهداف اصلی خود گام‌های مهمی برداشته است تا تجربه‌ی رانندگی محصولات خود را با سایر برند‌های این بخش از بازار خودرو متمایز کند. بی‌ام‌و، مرسدس‌بنز و آئودی از رقبای اصلی اینفینیتی به شمار می‌روند. برند لوکس نیسان با معرفی Q60 خود را آماده‌ی رقابتی جذاب با برند‌های مطرح اروپایی کرده است.

infiniti q60

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی Detroit Auto Show 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات