آخرین پتنت اپل نشان از بکارگیری دوربین دوگانه در آیفون دارد

سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
آخرین پتنت اپل نشان از این دارد که احتمالا در آیفون‌های بعدی شاهد استفاده از دوربین دوگانه در پشت گوشی هوشمند خواهیم بود. یکی از این دوربین‌ها برای ثبت تصاویر زاویه‌ی دید عریض و دیگری با فاصله‌ی کانونی بالا خواهد بود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 براساس اطلاعات برگرفته از آخرین پتنت ثبت شده توسط اپل به نظر می‌رسد این کمپانی در آیفون‌های آینده‌ی خود از دوربین دوگانه در پشت گوشی‌هوشمند استفاده خواهد کرد. یکی از این دوربین‌ها از سنسوری با زاویه‌ی دید عریض و دیگری از فاصله‌ی کنونی بالا بهره خواهد برد. با کنار هم قراردادن این دوربین دوگانه با نرم‌افزاری که اپل برای آن توسعه خواهد داد، باید شاهد دوربینی باشیم که کیفیت آن در زمان زوم کردن نزدیک به لنزها با زوم اپتیکال بوده و حاصل آن تصاویر بسیار با کیفیت‌تری در مقایسه با دوربین‌های مجهز به زوم دیجیتال است.

بهبود کیفیت در زمان زوم یا بزرگنمایی را باید تنها یکی از قابلیت‌هایی خواند که استفاده از دو دوربین در اختیار کاربران قرار خواهد داد. دوربین دو گانه کاربردهای دیگری نیز خواهد داشت که یکی از آن‌ها امکان تهیه تصاویر سه بعدی یا افزایش کیفیت تصاویر در زمان ثبت تصاویر با زاویه‌ی دید بالا است. ثبت تصاویر در این حالت با اضافه کردن جزئیات بیشتر به تصویر، نتیجه‌ی بسیار بهتری را به همراه خواهد داشت.

appledual e0590

مزایای استفاده از دوربین دوگانه تنها محدود به ثبت تصاویر نبوده و در زمان ثبت تصاویر ویدیویی نیز باید شاهد بهبود وضعیت باشیم. همچنین استفاده از دو دوربین امکان ایجاد افکت‌هایی نظیر ثبت ویدیو‌های تصویر در تصویر را ممکن می‌کند. ضمنا باید به این موضوع اشاره کرد که با استفاده از این قابلیت می‌توان از یک لنز برای ثبت ویدیو در حالت معمول و از دیگری برای ثبت ویدیو موسوم به تایم لپس یا اسلوموشن استفاده کرد.

شاید بتوان سیستم مورد استفاده توسط اپل را شبیه به نمونه‌ای خواند که سال گذشته توسط کمپانی Light معرفی شد. دوربین کمپانی Light که L16 نام دارد از وجود ۱۶ سنسور در پشت بهره می‌برد. اپل سال گذشته‌ی میلادی کمپانی LinX را که در این زمینه مشغول به فعالیت بود، خرید. همانطور که اشاره کردیم کمپانی LinX در زمینه‌ی طراحی سیستم دوربین‌های دوگانه فعالیت می‌کند و از این‌رو استفاده از این نوع دوربین در آیفون‌های اپل چندان دور از انتظار نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات