فروش هدست واقعیت مجازی Vive VR اچ تی سی ماه آینده آغاز می شود [بروزرسانی: قیمت احتمالی ۱٫۵۰۰ دلاری]

سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
طی چند ماه اخیر، اچ‌تی‌سی نشان داده که علاقه‌ی بسیاری برای ورود به حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی دارد. به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۶ میلادی شاهد شکوفایی این حوزه از دنیای فناوری خواهیم بود؛ چراکه در نمایشگاه CES 2016 نیز شاهد رونمایی از محصولات متنوعی در این حوزه بودیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون در سال ۲۰۱۵ میلادی از یک هدست واقعیت مجازی با نام Vive VR رونمایی کرد. در روز‌های اخیر نیز شاهد رونمایی از نسل دوم این هدست واقعیت مجازی بودیم. پس از آنکه اچ‌تی‌سی چندین بار وعده‌ی عرضه‌ی این محصول را به بازار داد، حال به نظر می‌رسد روز موعود فرا رسیده و پس از معرفی نسل دوم از این هدست واقعیت مجازی شاهد عرضه‌ی آن به بازار خواهیم بود؛ چراکه اچ‌تی‌سی از پیش فروش این محصول تا ماه آینده‌ی میلادی خبر داده است.

تلگراف با انتشار گزارشی که برگرفته از صحبت‌های چروانگ، مدیرعامل این کمپانی تایوانی است، تایید کرده که هدست واقعیت مجازی این کمپانی از ماه آینده برای پیش فروش در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. براساس اطلاعات ارائه شده توسط تلگراف، وانگ تاکید کرده که این کمپانی درصدد تمرکز روی حوزه‌های دیگر بوده و نمی‌خواهد صد در صد توجه کمپانی را به گوشی‌های هوشمند اختصاص دهد. حوزه‌ی واقعیت مجازی یکی از همین عرصه‌ها است که باید شاهد فعالیت هرچه بیشتر اچ‌تی‌سی در آن باشیم.

وانگ در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

گوشی‌های هوشمند اهمیت بالایی دارند، اما اضافه کردن و ایجاد ارتباط با سایر گجت‌های هوشمند نظیر پوشیدنی‌ها و واقعیت مجازی اهمیت بیشتری دارد.

اچ‌تی‌سی در جریان برگزاری CES 2016 نسل دوم از کیت توسعه‌دهندگان هدست واقعیت مجازی خود را رونمایی کرد. این هدست در مقایسه با نسل اول از نظر ارگونومی بهتر شده و استفاده از آن نیز راحت‌تر شده است.

به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی به این نتیجه رسیده که زمان برای آغاز پیش فروش این هدست واقعیت مجازی مناسب است. همانطور که می‌دانید، آکیولس نیز همزمان با CES 2016 پیش فروش هدست واقعیت مجازی خود را که ریفت نام دارد، آغاز کرد. آکیولس محصول خود را از آغاز آوریل سال جاری میلادی به دست مشتریانش خواهد رساند.

پیش فروش Vive VR اچ‌تی‌سی از ۲۹ فوریه سال جاری آغاز خواهد شد. هنوز مشخص نیست که اچ‌تی‌سی چه قیمتی را برای محصول خود در نظر گرفته است.

بروزرسانی:

آخرین گزارش‌های منتشر شده از تایوان حکایت از این دارد که اچ‌تی‌سی برچسب قیمت ۱٫۵۰۰ دلاری را برای Vive VR انتخاب کرده است. در صورت تحقق این موضوع باید به قیمت ۵۰۰ دلاری آکیولس ریفت اشاره کرده که اعتراضات بسیاری را نیز به همراه داشت. به نظر می‌رسد قابلیت‌ها و امکانات این هدست واقعیت مجازی را باید دلیلی برای قیمت بالای آن خواند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات