تا سپتامبر، اندروید آبنبات چوبی روی بیش از ۲۱ درصد از گجت‌ها نصب شده است

چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
گوگل آمار مربوط به استفاده از نسخه‌های مختلف سیستم عامل اندروید را بروزرسانی کرده و حال می‌توان آمار هریک از نسخه‌ها را به روشنی دید. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل ساعاتی پیش اطلاعات آماری مربوط به سهم هر یک از نسخه‌های اندروید را منتشر کرد. براین اساس در ماه سپتامبر، اندروید آبنبات چوبی روی بیش از ۲۱ درصد از ابزار‌های اندرویدی نصب شده است. اندروید آبنبات چوبی پس از گذر از ۱۰ درصد در ماه ژوئن حال موفق شده تا سهم خود را به بیش از ۲۱ درصد برساند. همانطور که در نمودار پایین نیز مشاهده می‌کنید، دو نسخه‌ی ۵.۰ و ۵.۱ که هر دو اندروید آبنبات چوبی خوانده می‌شوند، در مجموع موفق به عبور از ۲۰ درصد شده‌اند.

AndroidStat

اندروید کیت‌کت در حال حاضر روی بیش از ۳۹.۲ درصد از گجت‌های اندرویدی نصب شده است. پس از این نسخه نیز اندروید آبنبات پاستیلی قرار دارد که در مجموع هر سه نسخه‌ی آن ۳۱.۸ درصد را به خود اختصاص داده‌اند. پس از اندروید ابنبات پاستیلی سایر نسخه‌های اندروید سهم اندکی را به خود اختصاص داده‌اند که در این بین می‌توان به اندروید نان زنجبیلی با در اختیار داشتن ۴.۱ درصد، اندروید بستنی ساندویچی با در اختیار داشتن ۳.۷ درصد و اندروید فرویو با در اختیار داشتن ۰.۲ درصد اشاره کرد.

تقریبا باید آمار ارائه شده توسط گوگل را رسمی‌ترین آمار در خصوص توزیع نسخه‌های مختلف اندروید بدانیم، چراکه غول جستجو از گوگل پلی استور برای جمع‌آوری چنین آماری استفاده کرده است. در این بین نسخه‌هایی که کمتر از ۰.۱ درصد سهم داشته باشند، نادیده گرفته می‌شوند.

افزایش سهم اندروید آبنبات چوبی نشان از این دارد که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بیشتری را مبتنی بر این نسخه روانه‌ی بازار کرده و محصولات پیشین خود را نیز به این نسخه از اندروید بروزرسانی می‌کنند. در پاییز پیش رو نیز گوگل نسخه‌ی جدیدی از اندروید را با نام اندروید ۶.۰ مارشمالو منتشر خواهد کرد که باید دید این نسخه چگونه عمل خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات