سونی دو ویدئو پروژکتور 4K معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
سونی در نمایشگاه IFA 2015 علاوه بر گوشی‌های هوشمند جدید، محصولات جدید دیگری را نیز معرفی کرد. این کمپانی از دو ویدئو پروژکتور جدید با قابلیت پشتیبانی از HDR پرده برداشت.
تبلیغات

 ویدیو پروژکتورهای 4K اولین بار در سال ۲۰۱۲ وارد بازار شدند و کمپانی سونی یکی از پیشگامان این عرصه بود. هم اکنون سونی در نمایشگاه IFA 2015 دو ویدئو پروژکتور 4K با قابلیت پشتیبانی از HDR معرفی کرده است.

سونی پیش از نمایشگاه IFA 2015 و در سال گذشته‌ی میلادی، دو ویدئو پروژکتور قدرتمند با نام‌های VPL-VW500ES و VPL-VW500ES معرفی کرده بود؛ مدل VPL-VW500ES سونی یک ویدئو پروژکتور سینمای خانگی است که قیمتی برابر با ۹ هزار پوند دارد. ویدئو پروژکتور VPL-VW500ES هم برای استفاده در محل کار و هم برای استفاده در منزل مناسب است. با داشتن رنگ‌های سیاه قوی، دریچه‌های تهویه‌ی هوای بزرگ و لنزی که درست در مرکز پروژکتور نصب شده است در نگاه اول مشخص می‌کند با یک ویدئو پروژکتور حرفه‌ای سر و کار داریم. این ویدئو پروژکتور از VW1000ES که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد کوچک تر است و با ظاهری سیاه رنگ و بافتی شن مانند پوشش خارجی زیبای این پروژکتور را تشکیل می‌دهد. ویدئو پروژکتور VW300ES در حدود ۵۸۰۰ پوند قیمت دارد. با ارائه چهار برابر تصویر فول اچ‌دی مختص تصاویر بزرگ بر روی پرده‌های بزرگ است، مخصوص مسابقات ورزشی زنده و گیمرها که تجربه ای جدید را به ارمغان می‌آورد. برای استفاده از آن، شما نیاز به یک اتاق با نور کنترل شده و یک صفحه نمایش مخصوص برای نتیجه ای فوق العاده دارید. در حالت کلی عملکرد آن بسیار عالی است و شما می‌توانید با داشتن آن به تجربیات فوق العاده‌ای دست یابید.

حال سونی در نمایشگاه IFA 2015 از دو ویدئو پروژکتور 4K جدید بهینه شده نسبت به دو مدل اشاره شده، معرفی کرده است. این دو مدل جدید یکی قیمتی نسبتا ارزان‌تر داشته و دیگری از HDR پشتیبانی می‌کند؛ هر دو از لامپ تصویر دارای عمر بالا بهره‌مند شده‌اند. شرکت سونی مدعی شده که مدل‌های جدید تا ۶۰۰۰ ساعت بهره‌وری کامل را فراهم می‌کند. مدل VW520ES از HDMI پشتیبانی کرده و فرمت بهینه‌تری از HDR را فراهم می‌کند. به همین منظور کنتراست این مدل از200,000:1 تا 300,000:1 است. این ویدئو پروژکتورها دارای موتوری است که رنگ تصویر را واضح‌تر و زیباتر ارائه می‌کند.

هر دو مدل دارای HDCP 2.2 و RF 3D است. شرکت سونی هنوز قیمت ویدئو پروژکتورهای جدید را اعلام نکرده است. علاوه بر این مدل‌ها، شرکت سونی مدل جدیدی از ویدئو پروژکتور VPL-HW65ES را معرفی کرده که از فول اچ‌دی پشتیبانی کرده و عمر لامپ آن ۶۰۰۰ ساعت است. از دیگر مشخصات آن می‌توان به پخش سه بعدی ساخت یافته، IP control و طراحی جدید اشاره کرد. سونی اعلام کرده که هر سه ویدئو پروژکتور در ماه اکتبر روانه‌ی بازار خواهند شد.  

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات