بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)

شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸
مطالعه 15 دقیقه
سونی در سری ام از گوشی‌های اکسپریا، تلاش می‌کند تا افرادی که مایل هستند گوشی شبیه به پرچمداران این شرکت را در بدنه‌ای ارزان‌تر تجربه‌ کنند، هدف قرار دهد. اکسپریا ام ۵، جدیدترین گوشی میان‌رده‌ی این کمپانی ژاپنی است که در آن توجه ویژه‌ای به عکاسی شده است. در ادامه همراه زومیت باشید تا به بررسی Xperia M5 Dual بپردازیم.
تبلیغات

 تقریبا تمام گوشی‌های سری اکسپریا سونی از یک زبان طراحی مشترک بهره می‌برند. زبان طراحی مشترک باعث می‌شود تا علاقمندان به این برند حتی اگر گوشی میان رده‌ یا حتی پایین رده‌ی این شرکت را تهیه کنند، از ظاهری نسبتا مشابه پرچمداران بهره‌مند شوند. از طرفی این زبان طراحی باعث می‌شود تا هر کسی با دیدن یک گوشی اکسپریا بلافاصله متوجه شود که با یک گوشی از سونی روبرو است. اما از طرفی طراحی یکسان در تمام گوشی‌ها بزرگترین مانع در تنوع است. سونی معتقد است که کاربران گوشی‌های سونی از این طراحی لذت می‌برند و بازخوردها نشان می‌دهد که نه تنها آن ها مشکلی با طراحی نسبتا یکسان در نسل‌های مختلف ندارند بلکه عاشق طراحی آمنی‌بالانس سونی هستند. اکسپریا ام ۵ نیز از این قاعده مستثنی نیست و از طراحی نسبتا مشابه با نسل قبل و گوشی‌های سری زد سونی بهره می‌برد و تنها کیفیت ساخت آن در سطح میان‌رده‌ها است. سونی در این گوشی تمرکز ویژه‌ای بر روی دوربین جلو و عقب دستگاه داشته و تلاش کرده تا تجربه‌ی عکاسی در سطح پرچمداران را در یک گوشی میان رده ارائه کند و در این راه نیز موفق بوده است.

بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)

طراحی

 اکسپریا ام ۵ همچون دیگر گوشی‌های هوشمند سونی از زبان طراحی آمنی بالانس بهره می‌برد و در آن دکمه‌ی گرد پاور دکمه‌های حجم صدا و دکمه‌ی فیزیکی شاتر در لبه‌ی راست گوشی جای گرفته‌اند. این گوشی از نظر طراحی بسیار شبیه به اکسپریا زد ۳ سونی است با این تفاوت که بدنه و لبه‌ی گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده‌ است. برای پوشش پشت دستگاه نیز به جای شیشه‌ از چیزی شبیه به تلق استفاده شده است. ام ۵ برخلاف گوشی‌های پرچمدار سری زد، فاقد سنسور اثر انگشت است و از این رو طراحی دکمه‌ی پاور همچون نسل قبلی، گرد و کوچک است.

بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)

لبه‌های پلاستیکی و براق این گوشی هرچند ظاهر شبیه به فلز دارند، اما بدون شک در دراز مدت دچار آسیب شده و تاثیر منفی در ظاهر دستگاه خواهد داشت. فریم پلاستیکی این گوشی ما را یاد گوشی‌های گلکسی سامسونگ تا زمان گلکسی اس ۵ می‌اندازد. بدنه‌ی پلاستیکی در اکسپریا ام ۵ همچنین باعث شده تا حس و حال یک کالای ارزان قیمت به کاربر منتقل شود. چهار گوشه‌ی لبه‌های دستگاه با اتصالات پلاستیکی به یکدیگر متصل شده‌اند و این اتصالات مانع یکپارچگی فریم دور دستگاه شده‌اند. در کنار تمام این موارد، گوشی همچنان ظاهر نستبا خوبی دارد و اگر حسابی مراقب آن باشید شاید در دراز مدت نیز بتوانید این ظاهر خوب را حفظ کنید.

بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)

ام ۵ نسبت به نسل قبل کمی کوچک‌تر شده است، اما در عوض این گوشی کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تر شده و وزن آن به حدود ۱۴۳ گرم رسیده است. افزایش وزن احتمالا به دلیل استفاده از باتری حجیم‌تر و افزایش ضخامت به دلیل استفاده از ماژول بزرگ‌تر ۲۱.۵ مگاپیکسلی اتفاق افتاده است.

بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)

مشخصات فنی اکسپریا ام 5:

  • دو سیم کارته
  • صفحه نمایش ۵ اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل به همراه موتور پردازش (Bravia Engine 2)
  • تراکم نمایشگر ۴۴۱ پیکسل در اینچ
  • پردازنده‌ی مدیاتک MT6795 Helio X10  شامل ۸ هشته‌ی Cortex-A53 و گرافیک PowerVR G6200
  • دوربین ۲۱.۲ مگاپیکسل به همراه فلاش LED با قابلیت ضبط ویدیو 2160p
  • دوربین جلوی ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو 1080p
  • حافظه‌ی رم ۳ گیگابایت
  • حافظه‌ی ذخیره سازی ۱۶ گیگابایت
  • بلوتوث ۴.۱
  • رادیو FM
  • درگاه میکرو SD برای افزایش حافظه تا ۲۰۰ گیگابایت
  • ابعاد ۱۴۵ در ۷۲ در ۷.۶ میلی‌متر
  • وزن ۱۴۳ گرم
  • سیستم‌عامل اندروید ۵ به همراه رابط کاربری سونی
  • باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ضد آب با استاندارد IP68 (عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه)

 مورد دیگری که در بخش طراحی باید به آن اشاره کنیم دریچه‌ی نسبتا بزرگ لنز دوربین جلو است که باعث بهم ریختگی جلوه‌ی ظاهری گوشی شده است. البته این بهایی است که برای عکس‌های سلفی باکیفیت باید بپردازید و سونی نیز برای جای دادن سنسور ۱۳ مگاپیکسلی در قسمت جلوی دستگاه چاره‌ای نداشته است. این دریچه‌ به همراه سنسور نورسنج در نسخه‌ی سفید رنگ بیشتر باعث به هم ریختگی ظاهری قسمت جلوی دستگاه شده‌ و از این بابت شاید بهتر باشد که اگر مایل به خرید این گوشی هستید نسخه‌های طلایی یا مشکی آن را تهیه کنید.

بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)

اکسپریا ام ۵ نیز ضد آب و ضد گرد و غبار است و استاندارد IP68 دارد. این بدین معنی است که می‌توان از گوشی در عمق یک متری به مدت ۳۰ دقیقه استفاده کرد. البته سونی در دفترچه‌ی راهنمای گوشی ذکر کرده: «خیال کاربر از ریختن آب یا استفاده از گوشی زیر باران راحت است اما نباید از گوشی زیر آب استفاده کرد.»

بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)

جک هدفون و درگاه میکرو USB فاقد درپوشش محافظ برای نفوذ مایعات و گرد و غبار هستند، اما دریچه‌ی میکرو SD و سیم‌کارت با در پوشش محافظت شده‌اند. این گوشی دو سیم‌کارته است و اگر مایل باشید می‌توانید به جای میکرو SD یک سیم کارت دیگر را نیز به دستگاه متصل کنید در این حالت گوشی را با دو سیم‌کارت استفاده خواهید کرد، اما در عوض نمی‌توانید از درگاه میکرو اس‌دی بهره ببرید.

 صفحه نمایش

 سونی در اکسپریا ام ۵ از پنل IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل بهره برده است. این صفحه نمایش از نظر زاویه‌ی دید و دقت نمایش رنگ‌ها در سطح بسیار خوبی قرار داد. رنگ مشکی نیز به اندازه‌ کافی عمیق است تا کنتراست تصویر در سطح قابل قبولی قرار گیرد؛ اما مهم‌ترین ایرادی که می‌توان به این نمایشگر وارد کرد شدت روشنایی آن است که آنقدر زیاد نیست که بتوان به راحتی در محیط‌های پرنور خارجی از آن استفاده کرد. در نظر داشته باشید که برای استفاده از حداکثر شدت روشنایی در این گوشی بهتر است که تنظیم شدت روشنایی روی حالت خودکار باشد. در این حالت شدت روشنایی دستگاه روی حداکثر میزان ممکن می‌رسد که حدود ۵۲۰ نیت است.

بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)

در کل صفحه‌نمایش M5  برای استفاده در محیط‌های داخلی عملکرد بسیار خوبی دارد اما زیر نور خورشید استفاده از آن دشوار است. به لطف استفاده از پنل IPS LCD دقت نمایش رنگ‌ها نیز در این نمایشگر بسیار خوب است.

دوربین

احتمالا مهم‌ترین دلیل برای خرید اکسپریا ام ۵، عکاسی با آن است. این گوشی مجهز به سنسور جدید ۲۱.۵ مگاپیکسلی Exmor RS ساخت سونی است که لنز آن از F2.2 پشتیبانی می کند. سونی در این گوشی علاقمندان سلفی را مخاطب قرار داده و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در قسمت جلوی دستگاه جای داده است. این دوربین ۱۳ مگاپیکسلی دقیقا همان ماژولی است که در اکسپریا ام ۴ اکوا مورد استفاده قرار گرفته بود. دقیقا نمی‌دانیم ماژول ۲۱.۵ مگاپیکسلی بکار رفته در این دوربین چه مشخصه‌های فنی دارد و هنوز اطلاعات مربوط به آن در نرم‌افزارهای مربوط نیز اضافه نشده است؛ اما می‌دانیم که این سنسور ساخت خود سونی است و جزو سنسورهای جدید این شرکت محسوب می‌شود. در رزولوشن ۲۱.۱ مگاپیکسل، نسبت عکس‌های گرفته شده ۴:۳ است و اگر بخواهید عکس‌هایی با نسبت ۱۶:۹ بگیرید باید رزولوشن را روی ۱۶ مگاپیکسل قرار دهید.

بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)

 دوربین ۲۱.۵ مگاپیکسلی این گوشی کیفیت قابل توجه‌ای دارد، اما سرعت فوکوس و همچنین اجرای اپلیکیشن دوربین آنطور که باید و شاید سریع نیست و برای گرفتن هر عکس چند ثانیه‌ای زمان نیاز خواهید داشت. احتمالا این موضوع به پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای مدیاتک یا بهینه نبودن نرم‌افزار مرتبط است. با این حال این پردازنده‌ آنقدر قوی هست که بتواند فیلم‌های 4K یا 1080p با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کند.

اکسپریا ام ۵ همچون اکثر گوشی‌های خانواده‌ی اکسپریا داری دکمه‌ی اختصاصی شاتر برای عکاسی است. اگر این دکمه را چند ثانیه فشار دهید، نرم‌افزار دوربین اجرا می‌شود. این دکمه همچون دکمه‌ی شاتر در دوربین‌های عکاسی دو مرحله‌ای است و اگر آن را نصفه پایین نگاه دارید، فوکوس بر روی سوژه انجام می‌شود و با فشار دادن بیشتر آن، عکس گرفته می‌شود.

اپلیکیشن دوربین سونی نسبت به قبل تغییر چندانی نکرده و همان حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری که پیش‌تر در گوشی‌های اکسپریا شاهد بودیم در  اکسپریا ام ۵ هم وجود دارند.

بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)

در حالت تنظیمات دستی همچون گذشته می‌توان کنترل کاملی بر روی ISO، مدل‌های مختلف فوکوس یا وایت‌بالانس تصویر داشت. این گوشی فاقد لرزش‌گیر اپتیکال است اما لرزش‌گیر نرم‌افزاری در آن وجود دارد که اگر از تاثیر آن راضی نبودید می‌توانید در حالت تنظیمات دستی، این قابلیت را غیرفعال کنید.

کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری اکسپریا ام 5

دوربین ام ۵ نسبت به نسل قبلی ارتقاء چشم گیری کرده است. سنسور ۲۱.۵ مگاپیکسلی، به شکل محسوسی عکس‌های بهتری نسبت به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی آکوا می گیرد. کیفیت عکس‌های گرفته شده با این دوربین در سطح پرچمداران گران قیمت اندرویدی است. عکس‌ها حتی در محیط‌های کم نور هم از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و داینامیک رنج آن نیز در محیط‌هایی که کنتراست زیادی در صحنه وجود دارد، در سطح قابل قبولی قرار دارد.

نمونه تصاویر گرفته شده با XPERIA M5:

بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)
بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)
بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)
بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)
بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)
بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)
بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)
بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)
بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)
بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)
بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)

از نظر فیلم‌برداری نیز دوربین ام ۵ برای اولین بار در سری M سونی قادر به ضبط ویدیو در رزولوشن 4K است. علاوه بر این کیفیت فیلم‌برداری با این دوربین نیز در سطح خوبی قرار دارد و گوشی معمولا در اکثر شرایط به خوبی تغییر فوکوس را انجام می‌دهد. اما به دلیل عدم وجود لرزش‌گیر اپتیکال، لرزش دست روی فیلم‌های گرفته شده با ام ۵ کاملا تاثیر گذار است. اگر لرزش گیر دیجیتالی را فعال کنید وضعیت بهتر می‌شود، اما در این حالت نیز به دلیل فرایند حذف لرزش دست از کیفیت تصویر و میدان دید (FoV) کمی کاسته می‌شود.

بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی جلوی دستگاه برای علاقمندان سلفی یک مزیت به حساب می‌آید این دوربین در محیط‌های پر نور، عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد و می‌توان روی کیفیت تصویر آن حساب باز کرد اما در محیط‌های کم نور، سرعت فوکوس روی سوژه کمی آزار دهنده است و تصویر نهایی نیز نویز بسیاری دارد. دوربین جلو از HDR نیز پشتیبانی می‌کند تا بتوانید در محیط‌هایی با داینامیک رنج بالا، عکس‌های خودعکس (سلفی) با کیفیتی بگیرید.

اسپیکر

این گوشی به یک اسپیکر تک کاناله‌ی مونو در قسمت پایین از جلوی دستگاه مجهز شده است که کیفیت چندان خوبی نداشته و حجم صدای آن نیز حتی زمانی که روی بیشترین میزان تنظیم می‌شود، بسیار کم است. از این بابت اگر صدای خروجی اسپیکرها برایتان اهمیت دارد، اکسپریا ام ۵، مایوس کننده است.

بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)

نرم‌افزار

 اکسپریا ام ۵ به اندروید ۵ و رابط کاربری اختصاصی سونی مجهز شده است. رابط کاربری جدید سونی برای اندروید ۵ تفاوت چندانی با اندروید کیت کت نمی کند، اما تغییرات کوچک ایجاد شده در این رابط کاربری، دسترسی به امکانات سیستم‌عامل را راحت‌تر می‌کند و ظاهر رابط کاربری را نیز با الگوهای متریال دیزان گوگل سازگارتر می کند. حتی اکثر اپلیکیشن‌های اختصاصی خود سونی نیز تغییر کرده و با الگوهای طراحی متریال دیزاین سازگار شده‌اند.

بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)

در رابط کاربری جدید سونی دیگر امکان اضافه کردن ویجت به صفحه‌ی قفل گوشی وجود ندارد اما در این صفحه همچنان ساعت و اعلانیه‌ها در دسترس هستند. همچنین در این صفحه چند میان‌بر برای دسترسی به شماره گیر تلفن، دوربین و باز کردن قفل گوشی وجود دارد.

در بخش صفحه‌ای اصلی و اضافه و کم کردن ویجت‌ها و حتی تغییر پس زمینه و قالب اصلی رابط کاربری، تغییری ایجاد نشده است و همچنان با نگاه داشتن دست بر روی صفحه می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)

بخش اعلانیه‌ها نیز تغییرات بسیار کمی را به خود دیده و کاربر می تواند از بین ۱۳ قابلیتی که در بخش میان‌برها وجود دارد ۹ مورد را به میل خود انتخاب کرده تا به سرعت به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

بخش نمایش اپلیکیشن‌ها نیز تغییر چندانی نسبت به قبل نکرده و همچنان منوی همبرگری در سمت چپ آن قرار دارد تا از طریق آن به آسانی بتوانید اپلیکیشن‌ها را مرتب کرده یا اپلیکیشن‌هایی که اخیرا نصب شده‌اند را بیابید.

بخش نمایش اپلیکیشن‌ها اخیرا اجرا شده دقیقا شبیه به اندروید خام است با این تفاوت که اپلیکیشن‌های کوچک یا Small Appها که بر روی صفحه بصورت پاپ‌اپ قرار می‌گیرند در قسمت پایین این بخش قرار گرفته‌اند.

اپلیکیشن‌های استاندارد سونی که بارها در بررسی‌های مختلف به آن پرداخته‌ایم در اکسپریا ام ۵ نیز وجود دارند.

باتری

اکسپریا ام ۵ از یک باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که حدود ۲۰۰ میلی آمپر ساعت از M4 بیشتر است. ظرفیت باتری بالاتر به همراه پردازنده‌ی بسیار کم مصرف Helio X10 باعث می‌شود تا شاهد طول عمر باتری خوبی در این گوشی باشیم. در آزمایش رایج زومیت، یک ویدیو 720p را در شرایطی که شبکه‌های بی‌سیم خاموش شده و شدت روشنایی تصویر روی ۵۰ درصد تنظیم شده بود، بصورت متناوت پخش کردیم تا شارژ دستگاه از ۱۰۰ به صفر برسد. در این آزمایش اکسپریا ام ۵ موفق شد ۱۰ ساعت ۴۸ دقیقه دوام بیاورد. پردازنده‌ی بهینه‌ی این دستگاه باعث می‌شود تا در وب‌گردی نیز زمان نسبتا خوب ۱۰ ساعت را در اختیار داشته باشید.

بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)

قدرت و بازده

سونی محصولات میان رده‌ی خود را در سری M قرار می‌دهد. این گوشی‌ها عموما از نظر ظاهری شبیه به پرچمداران سری Z هستند اما از از سخت‌افزار ضعیف‌تری بهره می‌برند. با این حال پردازنده‌ی Helio X10 که در اکسپریا ام ۵ بکار گرفته شده، به اندازه‌ی کافی سریع است تا از پس کارهای روزمره‌ و حتی اجرای بازی‌ها برآید. این پردازنده حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد سریع‌تر از Snapdragon 615 است که در بسیاری از گوشی‌های میان رده از جمله اکسپریا ام ۴ به کار گرفته شده بود. این پردازنده بر پایه‌ی هسته‌های Cortex-A53 و معماری big.LITTLE طراحی و توسط مدیاتک تولید شده است. برای اینکه خیال کاربران از قدرت پردازش گرافیکی راحت شود، گرافیک PowerVR G6200 با پردازنده‌ی اصلی مجتمع شده است. این پردازنده قدرت پردازش گرافیکی بسیار خوبی دارد و اجرای نرم و روان بازی‌های اندرویدی در اکسپریا ام را گارانتی می‌کند.

اکسپریا ام ۵ همچنین دارای ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم است تا در اجرای همزمان اپلیکیشن‌های مختلف نیز دچار مشکل نشوید.

تلفن / تبلت

AnTuTu 4

AnTutu 5

Linpack

Single / Multi

Quadrant 2.1

3DMark 

IceStorm

Vellamo

Browser / Metal / Multi

CF Bench v1.3

BaseMark

OS II / Sunspider

 Xperia M5 Dual

30279

31809

 112.377

257.9

 15,231

9794

1754

1009

 26720

819

+Galaxy S6 Edge

42302

68160

499.008

727.011

34064

24361

1754

1009

1814

61538

1771

769.0ms

Acer Liquid Jade Z

27699

30547

119.591

286.848

9365

9232

1757

823

 23763

569857.1ms

Galaxy Note 5

42518

67202

610.448

778.421

36014

21404

5469

2545

54810

1820

569.0ms

Samsung Galaxy S6 Edge

42868

58859

598.81

773.718

36710

22090

5382

2508

61039

1793

512.1ms

LG G4

33372

48138

349.306

537.155

26333

19494

3884

2180

64188

1722

768.7ms

Sony Xperia Z3+

34101

53292

280.379

490.311

28296

23506

4128

1457

57887

1705

893.6ms

Sony Xperia Z3

_

 41405

397.314

834.983

17686

16858

1886

1232

32852

1186

801.2ms

Sony Xperia M4 Aqua Dual

22902

35058

242.293

307.786

22506

7884

2265

990

40895

892

1220.2ms

Nokia  Lumia 930

25585

-

-

-

-

-

1043498ms

Sony Xperia E4

1755619194

112.679269.436

8555

3239

1592740

18154

3551278.6ms

HTC One M9

29562

49674

603.118

542.337

27803

21090

3090

2352

57313

1675

661.3ms

Samsung Galaxy S6

41546

67802

607.488

788.162

35444

21204

5469

2545

58117

1732

572.3ms

Galaxy Note Edge

34543

47370

443.563

622.386

21029

19832

3315

1846

37623

1251

905.3ms

Nexus 6

-

49601

-

15602

21841

2731

1430

34965

1311

780.2ms

HTC Desire EYE

-

35323

389.922

730.159

23340

16865

2880

1537

36368

1119 /

811.7ms

Galaxy Note 4

Exynos 5433

-

49112

279

611

26192

20,372

1850

1514

51247

1189 /

550.7ms

در دنیای واقعی نیز سخت‌افزار اکسپریا ام ۵ عملکرد قابل قبولی دارد و در حرکت بین بخش‌های مختلف سیستم‌عامل و اجرای چند برنامه در کنار هم شاهد کندی یا تاخیر نخواهید بود. در بازی‌ها نیز هرچند زمان اجرای بازی‌ها بیشتر از گوشی‌های بالارده است اما در خود بازی‌ها مشکلی چندانی احساس نمی‌شود و بازی‌ها نرم و روان اجرا می‌شوند.

جمع‌بندی

 اکسپریا ام ۵ از جنبه‌های مختلف نسبت به نسل قبل ارتقا یافته است؛ این گوشی حالا به دوربین بسیار بهتر و سخت‌افزار قوی‌تری مجهز شده است. ام ۵ از نظر ظاهری شبیه به پرچمداران سونی است و از این بابت جلوه‌ی قابل قبولی دارد، اما کیفیت ساخت آن همچون اکثر گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار، چندان خوب نیست. اما این گوشی میان‌رده از نظر عکاسی در سطح پرچمداران است و نه تنها قادر به ضبط ویدیو 4K است بلکه دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل و دوربین اصلی ۲۱ مگاپیکسل آن می‌تواند در شرایط مختلف عکس‌های بسیار خوب بگیرند. اگر اهل بازی و اجرای اپلیکیشن‌های متنوع باشید، اکسپریا ام ۵ به لطف پردازنده‌ی قوی و صفحه‌نمایش بسیار خوب آن (البته در محیط‌های داخلی) می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش را در اختیارتان قرار دهد.

بررسی گوشی اکسپریا ام 5 سونی (Xperia M5 Dual)

اکسپریا ام ۵ گزینه‌ی مناسبی برای افرادی است که دوربین و عکاسی با گوشی در اولویت اول آن‌ها است و نمی‌توانند برای خرید گوشی‌های پرچمدار خیلی هزینه کنند.

نقاط قوت

  • سخت‌افزار قوی
  • طول عمر باتری مناسب
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • طراحی خوب
  • دوربین بسیار خوب

نقاط ضعف

  • بدنه‌ی تماما پلاستیکی
  • اسپیکر ضعیف
  • روشنایی کم صفحه نمایش

نظر شما در باره‌ی اکسپریا ام ۵ سونی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات