لغو اشتراک و مسدود کردن ایمیل‌های دریافتی در جیمیل امکان‌پذیر شد

پنج‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
شرکت گوگل، نرم‌افزار اندرویدی جیمیل و سرویس تحت وب آن را همراه با دو ویژگی ساده اما بسیار مهم بروز رسانی خواهد کرد. این ویژگی‌ها، بلاک سندر (block sender) و آن‌سابسکریب (unsubscribe) نام دارند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

گوگل خبر بروز رسانی نرم‌افزار اندرویدی و سرویس تحت وب جیمیل را با افزودن دو ویژگی جدید منتشر کرده است. این ویژگی‌های ساده اما با اهمیت، مسدود کردن فرستنده (block sender) و لغو اشتراک (unsubscribe) نامیده می‌شوند.

ویژگی لغو اشتراک پیش از این، در دسترس کاربرهای نسخه‌ی دسکتاپ جیمیل قرار داشت اما هم‌اکنون کاربرهای نسخه‌ی اندرویدی هم از این قابلیت برای رهایی یافتن از شر ایمیل‌های مزاحم و مخرب برخوردار هستند. مسدود کردن فرستنده هم، قابلیت جدیدی برای هر دو نسخه‌ی اندرویدی و تحت وب جیمیل محسوب می‌شود.

گزینه‌ی block در منوی بالایی و سمت راست پیام جاری، دقیقا زیر عبارت print قرار دارد. با لمس این گزینه، ایمیل مربوطه به‌طور مستقیم به پوشه‌ی اسپم منتقل شده و هیچگاه ایمیلی از طرف فرستنده‌ی بلاک شده دریافت نخواهید کرد. در صورتی که قصد عدم مسدود سازی فرستنده‌ای را که قبلا بلاک کرده‌اید را دارید، باید به بخش تنظیمات جیمیل مراجعه کرده و آن را unblock کنید.

دکمه‌ی unsubscribe هم درون منوی موجود در صفحه‌ی اصلی نرم‌افزار (سه نقطه‌ی عمودی) و زیر گزینه‌ی Mark important، هنگام مشاهده‌ی ایمیل نمایان می‌شود. با استفاده از این گزینه، می‌توان از دریافت خبرنامه‌ها انصراف داده یا فهرستی از خبرنامه‌هایی که قصد انصراف دادن از آن دارید را، به صورت مستقیم از داخل نرم‌افزار اندرویدی جیمیل، ایجاد کرد.

ویژگی‌های یاد شده به تدریج در بین کاربرها گسترش خواهند یافت. قابلیت مسدود کردن فرستنده، هم‌اکنون در دسترس کاربرهای وب قرار دارد. همچنین، قابلیت مذکور به اضافه‌ی ویژگی لغو اشتراک هم، تا هفته‌ی آینده برای کاربرهای نسخه‌ی اندرویدی جیمیل در دسترس خواهد بود.

متاسفانه، فعلا اطلاعاتی در مورد بروز رسانی نسخه‌ی وب موبایلی سرویس جیمیل و نرم‌افزار نسخه‌ی iOS جیمیل، در دسترس نیست.

نظر شما عزیزان در مورد دو ویژگی جدید جیمیل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات