با امکانات لانچر Easy Home تلفن ال‌جی جی 4 آشنا شوید

پنج‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
صفحه‌ی هوم گوشی شما با استفاده از اپلیکیشنی با نام لانچر اجرا می‌شود. لانچرهای زیادی برای افراد مختلف با سلایق و کاربردهای مختلف وجود دارد. لانچر Home که ال‌جی برای گوشی هوشمند جی ۴ در نظر گرفته، یک لانچر نسبتا معمولی است اما این شرکت لانچری ساده‌تر با نام EasyHome را نیز ارائه کرده است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا شما را با ویژگی‌های این لانچر بیشتر آشنا کنیم.
تبلیغات

EasyHome لانچری ساده‌تر دارای آیکون‌ها بزرگ است. شاید برای اولین بار است که گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید و جدا بودن صفحه‌ی اپلیکیشن‌ها و هوم برای شما کمی عجیست است. شاید به دنبال آیکون‌ها در ابعاد بزرگ هستید تا کار با اپلیکیشن‌ها برای شما راحت‌تر شود یا حتی ممکن است تلفن جی ۴ را برای یکی از بستگان خود تهیه کرده‌اید و برای اینکه او در دنیای امکانات بیشمار اندروید غرق نشود، نیاز به لانچری ساده دارید. ال‌جی این نیاز را با لانچز EasyHome پاسخ داده است.

lg g4 setting easyhome tab

شما می‌توانید لانچر خود را در منوی تنظیمات از قسمت نمایشگر تغییر دهید. گزینه‌ی Home screen را فشار داده و در بخش Select Home می‌توانید لانچر را تغییر دهید. Easy Home در زیر Home قرار دارد و در توضیحات آن آمده است که این لانچر ساده‌تر بوده و دارای آیکون‌ها و فونت‌های بزرگ‌تر است. زمانی که Easy Home را انتخاب کردید، به صفحه‌ هوم گوشی خود منتقل خواهید شد. حالا این صفحه متفاوت‌تر از آن چیزی است که ابتدا و در هنگام روشن کردن گوشی خود با آن مواجه شده بودید.

ویجت Smart Notice با ویجتی ساده‌تر با فونت‌های بزرگ جایگزین شده است. اگر بر روی وضعیت آب و هوا کلیک کنید به اپلیکیشن آب و هوا و اگر بر روی ساعت کلیک کنید به اپلیکیشن ساعت منتقل خواهید شد که در آن می‌توانید ساعت هشدار، زمان سنج و ساعت جهانی را بیابید. در این لانچر ویجت آب و هوا وساعت تنها ویجت‌های هستند که می توانید استفاده کنید و ویجت‌های بیشتری نمی‌توان به آن اضافه کرد.

lg easyhome 1
lg easyhome 2

تغییر محسوس دیگر عوض شدن شکل آیکون‌ها و لیست اپلیکیشن‌ها است. حالا با لیستی از اپلیکیشن‌ها مواجه هستید که امکان اضافه کردن اپلیکیشن‌ها بیشتر نیز به آن وجود دارد. نواری در سمت راست صفحه نمایش وجود دارد که می‌توانید با آن در لیست به بالا و پایین حرکت کنید. در قسمت پایین می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی Add icon اپلیکیشن‌های جدید را به لیست اضافه کنید. اگر می‌خواهید اپلیکیشنی از لیست شما حذف شود می‌توانید با نگه داشتن انگشت خود بر روی آیکون آن، پس از ظاهر شدن پیغام اینکه آیا می‌خواهید اپلیکیشن از لیست حذف شود یا خیر؟ و با انتخاب گزینه‌ی مورد نظر خود،اپلیکیشن را از لیست حذف کرده یا آن را در لیست حفظ کنید.

در صفحه سمت چپ بخش هوم لیستی ۱۲ تایی از مخاطبان خود را به صورت آیکون‌هایی غیرشفاف مشاهده می‌کنید. در این قسمت ۱۲ آیکون برای اضافه کردن مخاطبان و یک آیکون مربوط به تاریخچه‌ی مکالمات را دارید. اگر آیکونی از بخش مخاطبان خالی باشد با انتخاب آن به بخش مخاطبان گوشی خود منتقل خواهید شد و از این قسمت می‌توانید مخاطب مورد نظر خود را بیابید و به لیست اضافه کنید. اگر می‌خواهید مخاطبی را از لیست حذف کنید بر روی عکس او کلیک کرده ( بر روی نام کلیک نکنید چرا که باعث تماس با آن فرد خواهد شد) و گزینه‌ی Remove shortcut را انتخاب کنید.

lg g4 easyhome font size

دیگر امکان لانچر Easy Home افزایش اندازه‌ی فونت‌ها است که می‌توان آن را تا اندازه‌ای بزرگ‌تر از Very Large نیز افزایش داد. اگر از اندازه‌ی فونت‌ها در زمان اجرای لانچر راضی نیستید می‌توانید به بخش تنظیمات صفحه نمایش رفته و با انتخاب گزینه‌ی Font size از لیست باز شده و با توجه به اندازه‌ی فونت، مقدار مورد نظر خود را انتخاب کنید. Easy Home بصورت پیش‌فرض اندازه را بر روی Very Large قرار می‌دهد اما اگر این اندازه‌ دلخواه شما نبود می‌توانید آن را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کنید.

اگر می‌خواهید تصویر پیش‌زمینه‌ی صفحه‌ی جدید هوم خود را عوض کنید، باید به بخش تنظیمات رفته و به قسمت Home screen مراجعه کنید. بیشتر گزینه‌ها حالا غیرفعال شده‌اند اما گزینه‌ی Wallpaper همچنان فعال است و با انتخاب آن گزینه‌هایی که از آن بخش‌ها می‌توانید عکس مورد نظر را انتخاب کنید، نمایان می‌شوند. Wallpaper Gallery بخشی است که عکس‌های پس‌زمینه‌ی پیش‌فرض در آن قرار می‌گیرد و Gallery شما را به بخش عکس‌هایی که خودتان به گوشی افزوده‌اید یا با دوربین گوشی ثبت کرده‌اید، هدایت خواهد کرد.

lg easyhome 3

هرعکسی که دانلود کرده‌اید در بخش دانلود و هر عکسی که با دوربین گوشی گرفته‌اید در بخش Camera خواهد بود. سپس با انتخاب اپلیکیشن مورد نظر خود، عکس را ببرید و به عنوان پیش‌زمینه‌ی صفحه‌ی هوم خود آن را جایگزین کنید. پس از اینکه عکس را جایگزین کردید، تاییدیه نهایی از شما خواسته می‌شود و با تایید عکس می‌توانید به صفحه‌ی هوم بازگشته و عکس مورد نظر خود را به عنوان پس زمینه ببینید.

Easy Home را به راحتی می‌توانید جایگزین لانچر اصلی کنید و از آن لذت ببرید. از طرفی هر کاری در این لانچر معمولا در دو مرحله صورت می‌گیرد و این عامل باعث کاهش احتمال پاک کردن یا انجام هر کار ناخواسته‌ای می‌شود. این لانچر مناسب افراد تازه‌کار یا ناآشنا است و برای افراد حرفه‌ای هم می‌تواند تنوع و امکان بسیار جالبی باشد.

اگر شما نیز از این لانچر استفاده می‌کنید، نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات