سن خوزه؛ مقر بعدی گوگل‌پلکس خواهد بود

دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
مقر اصلی گوگل از سال ۲۰۰۴، در Mountain View واقع در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این مقر که گوگل پلکس نام دارد به زودی گسترش یافته و در سن خوزه نیز تاسیس خواهد شد.
تبلیغات

گوگل‌پلکس مرکز شرکت گوگل است که در مانتین ویو، سانتاکلارا در کالیفرنیا نزدیک سن خوزه واقع شده است. گوگل‌پلکس یکی از ۲۳ مرکز گوگل در امریکای شمالی است. گوگل همچنان ۲۳ مرکز اروپایی، ۱۴ مرکز آسیایی، ۵ مرکز در خاورمیانه و ۳ مرکز در آمریکای لاتین دارد. بر اساس آخرین گزارش‌ها گوگل به زودی مقر خود را در شهر سن خوزه نیز تاسیس خواهد کرد تا گوگل پلکس گسترش یابد. 

بر اساس این گزارش گوگل قرار است دو مقر بزرگ خود را با مساحت‌ کل ۳۳٫۱۶۶ متر مربع و ۱۳٫۹۳۵ متر مربع مساحت اضافی در نزدیکی شهر سن خوزه تاسیس کند. سن خوزه سومین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا در کشور آمریکا است، از این شهر به عنوان مرکز سیلیکون ولی نیز یاد می‌شود. محلی که گوگل در نظر دارد هنوز شروع به ساخت نشده و در حال حاضر توسعه دهندگان نقشه‌های پروژه‌های اداری را به طور جداگانه برنامه‌ریزی می‌کنند. برای دفاتر این پروژه ۲۲۴٫۰۰۰ فوت مربع در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها در خیابان Plymouth و دیگری در 1001 N خواهد بود.

مهاجرت به شمال سن خوزه برای گوگل منافعی را خواهد داشت. در حقیقت یک قسمت بزرگی از سهامداران این کمپانی در این شهر زندگی می‌کنند و وجود دفتری در سن خوزه به بسیاری از روابط سهولت خواهد بخشید. دلیل دیگر آن نیز می‌تواند وجود دفاتر رقبا و دیگر کمپانی‌ها مانند اپل در شهرهای نزدیک مانتین ویو باشد. از آنجایی که بیشتر کمپانی‌ها در مانتین ویو، کوپرتینو، سانی‌ویل و منلو پارک قرار دارند و رفته رفته فضا برای ایجاد مقر ناممکن می‌شود، از این‌رو تاسیس دفتر سن خوزه به گسترش مقر اصلی و فعالیت‌های شرکت کمک خواهد کرد.

گوگل اخیر تغییرات سازمانی بزرگی را ایجاد می‌کند که آلفابت یکی از آن‌ها است. آلفابت یک هلدینگ جدید این کمپانی است که وظایف و فعالیت‌های هر بخش از گوگل را تعریف و کنترل می‌کند. به عنوان مثال شرکت گوگل خود دارای بخش‌های متعددی مانند Google Fiber, Google X, Nest Labs و غیره است که همگی توسط آلفابت مدیریت خواهند شد. پیش بینی مقر اصلی گوگل در سن خوزه به رشد بیشتر این کمپانی و گسترش فعالیت‌های آن کمک خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات