مایکروسافت تا پایان سال از مکالمات ویدیویی و صوتی اسکایپ در مرورگر اج پشتیبانی می کند

یک‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت دیروز بروزرسانی جدیدی از ویندوز ۱۰ را با شماره‌ی بیلد ۱۰۵۴۷ منتشر کرد که طی آن پشتیبانی از ObjectRTC به این نسخه اضافه شده است. همچنین مایکروسافت اعلام کرده از این پس می‌توان با استفاده از اسکایپ تحت وب و مرورگر مایکروسافت اج مکالمات صوتی و ویدیویی را برقرار کرد.
تبلیغات

مایکروسافت دیروز بروزرسانی جدید ویندوز ۱۰ را با شماره‌ی بیلد ۱۰۵۴۷ منتشر کرده که براساس آن این سیستم عامل از OpenRTC پشتیبانی می‌کند. اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی حکایت از این دارد با پشتیبانی از ORTC API می‌توان از طریق مرورگر مایکروسافت اج و بهره‌گیری از اسکایپ تحت وب، مکالمات ویدیویی و صوتی را بدون نیاز به کامپوننت نرم‌افزاری دیگری نظیر افزونه یا پلاگین برقرار کرد.

تیم توسعه دهنده‌ی اسکایپ در خصوص پشتیبانی از OpenRTC در مرورگر اج این چنین اظهار نظر کرده است:

ما از قابلیت‌هایی که با پشتیبانی از OpenRTC در مرورگر اج ایجاد شده بسیار هیجان زده شده‌ایم. خوشحالیم که تیم اسکایپ اولین گروهی است که با بهره‌گیری از این امکان در مرورگر اج، خدماتی را در اختیار کاربران قرار داده است. API‌ موسوم به ORTC این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا سناریوهای ارتباطی نظیر برقرار ی ارتباطات آنی گروهی و مکالمات ویدیویی را فارغ از پلتفرم و سیستم‌عامل مورد استفاده توسط در اختیار کاربران قرار دهد.

این قابلیت هنوز از طریق مایکروسافت منتشر نشده و برای استفاده از آن باید تا اواخر سال جاری میلادی صبر کنیم. مایکروسافت همچنین امکان استفاده از چنین قابلیتی را در ژانویه سال آینده از طریق Outlook.com نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات