نتیجه کالبد شکافی آیپد مینی 4: باتری ۵۱۲۴ میلی آمپر ساعتی، ۲ گیگابایت حافظه رم و طراحی اصلاح شده

یک‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
پس از معرفی آیپد مینی ۴ در کنفرانس اخیر اپل، ,وب‌سایت iFixit این تبلت را در اختیار گرفته و به کالبد شکافی آن پرداخته است. این تیم با باز کردن آیپد مینی ۴ باتری و طراحی اصلاح شده‌ در آن را شناسایی کرده‌اند.
تبلیغات

اگرچه شرکت اپل در کنفرانس اخیر خود به تغییرات جامع سخت‌افزاری در آیپد مینی ۴ اشاره کرده اما تیم iFixit با کالبد شکافی این تبلت، به چند تغییر معین پی برده‌اند. شاید بزرگ‌ترین تغییر در آیپد مینی ۴، رم ۲ گیگا بایتی و عملکرد بالایی سیستم آن است. 

این دستگاه از لحاظ ظاهری ۱.۴ میلی متر نازک‌تر از آیپد مینی ۳ و دارای پورت‌های اسپیکر گردتر همانند آیپد ایر ۲ و آیپد پرو جدید است. اپل در آیپد مینی ۴ نمایشگر رتینا را فراهم کرده که تجربه‌ی کاری جدیدی را به کاربران ارائه می‌کند. در نتیجه کالبد شکافی این تبلت، باتری ۵۱۲۴ میلی آمپر ساعتی مشخص شده که بر اساس ادعای اپل، حدود ۱۰ ساعت هنگام استفاده از وای‌فای و ۹ ساعت هنگام استفاده از اینترنت سیم کارت، طول عمر خود را حفظ کند. نسل پیشین این تبلت یعنی آیپد مینی ۳ باتری ۶۴۷۱ میلی آمپر ساعتی را به همراه داشت.

 اپل به طور قابل توجهی تغییراتی را در دوربین مکالمه ویدئویی اعمال کرده است. در نسخه‌ی وای‌فای آیپد مینی جدید، آنتن‌های وای‌فای در بخش‌های مختلف دستگاه که یکی در قسمت بالا نزدیک دوربین و یکی در پایین نزدیک اسپیکر قرار دارد، تقسیم شده است. پیش از این هر دو ماژول وای‌فای در بخش اصلی تبلت قرار داشت البته آیپد ایر ۲ این ماژول‌ها هردو در قسمت بالایی تبلت قرار دارد. دیگر بخش‌های قابل توجه آیپد مینی ۴، پردازنده‌ی A8 SoC، دوربین ۸ کگا پیکسلی iSight و ماژول ادغام شده‌ی تاچ آی‌دی با نمایشگر است. 

آیپد مینی ۴ نسخه‌ی وای‌فای با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارای قیمتی حدود ۳۹۹ دلار است. مدل‌های دیگر با حافظه‌های داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت به ترتیب دارای قیمت‌های ۴۹۹ و ۵۹۹ دلار هستند. البته آیپد مینی ۴ سلولار دارای قیمت ۵۲۹ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات