اینتل پردازنده‌های سری اسکای لیک را در IFA 2015 معرفی کرد

چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
ساعاتی پیش کمپانی اینتل نسل جدید پردازنده‌های خود را در برلین، قلب تپنده‌ی این روزهای فناوری جهان معرفی کرد. نسل ششم پردازنده‌های اینتل که با نام اسکای لیک شناخته می‌شود شامل طیف گسترده‌ای از پردازنده‌های مخصوص بازی، نوت‌بوک و پی‌سی‌ها است.
تبلیغات

اینتل ساعاتی پیش درآستانه آغاز به کار نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ در برلین اقدام به معرفی نسل ششم پردازنده‌های خود با عنوان اسکای لیک کرد. نسل جدید پردازنده‌های سری Core اینتل از نظر عملکرد پردازنده ی اصلی و عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی در کنا ر مصرف باتری شاهد بهبودهایی بوده است. اینتل نسل ششم تراشه‌های خود را برای مدیریت بهتر ویدیوهای 4K بهبود داده است.

البته با توجه به وضعیت بازار جهانی، به نظر می‌رسد اینتل کار دشواری را برای مجاب کردن کاربران به خرید پردازنده‌ها و گجت‌های جدید مجهز به تراشه‌های سری اسکای لیک اینتل دارد. حدود یک ماه پیش مایکروسافت نسخه‌ی جدید سیستم عامل خود را با عنوان ویندوز ۱۰ در اختیار کاربران قرار داد. این نسخه از ویندوز از نظر حداقل مشخصات سخت‌افزاری مورد نیاز تفاوت چندانی با نسل‌های پیشین ویندوز ندارد و از همین رو کاربران برای بهره‌گیری از ویندوز ۱۰ نیازی را به تعویض سخت‌افزار احساس نخواهند کرد. 

پردازنده‌های Core M با توان طراحی حرارتی ۴.۵ وات، پردازنده‌های سری K با توان ۱۵ تا ۲۸ وات، پردازنده‌های سری H با توان ۴۵ وات و پردازنده‌های سری S با توان ۳۵ تا ۶۵ وات

کاهش رشد اقتصاد چین در کنار مشکلات ایجاد شده برای اقتصاد اروپا را باید دلایلی خواند که نسل جدید تراشه‌های اینتل را از نظر فروش به چالش خواهد کشید. با این وجود اینتل به این موضوع اشاره کرده که در حال حاضر بیش از ۶۰۰ میلیون دستگاه کامپیوتر با عمر بیش از ۵ سال در سطح جهان وجود دارند.

اینتل امروز بخش بزرگی از پردازنده‌های سری اسکای لیک خود را معرفی کرد. این پردازنده‌ها شامل پردازنده‌های Core M با توان طراحی حرارتی ۴.۵ وات، پردازنده‌های سری K با توان ۱۵ تا ۲۸ وات، پردازنده‌های سری H با توان ۴۵ وات و پردازنده‌های سری S با توان ۳۵ تا ۶۵ وات هستند.

پردازنده‌های نسل ششمی سری اسکای لیک را باید دومین نسل از تراشه‌های اینتل خواند که مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری این کمپانی توسعه یافته‌اند. تفاوت دو نسل از پردازنده‌های برادول و اسکای لیک اینتل که هر دو مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری توسعه یافته‌اند، در تغییرات صورت گرفته روی ویفر سیلیکونی اسکای لیک نهفته است. اینتل پردازنده‌های سری اسکای لیک را برای پاسخگویی به نیازهای پردازشی امروزی طراحی کرده است.

intel ifa

در کنار معرفی انواع پردازنده‌های Core i، سلرون، پنتیوم و زئون، اینتل پردازنده‌های گرافیکی سری HD، GT1، GT2  و ‌‌GT3 را در کنار سایر مدل‌های پردازنده‌ی گرافیکی معرفی کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط اینتل پردازنده‌های گرافیکی این کمپانی از نظر سرعت پردازشی در مقایسه با نسل‌های پیشین ۴۰ درصد سریع‌تر شده‌اند.

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات