دلایل ال جی برای ساخت گوشی های هوشمند تاشو

پنج‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
ال جی در هفته‌ای که گذشت یک گوشی هوشمند اندرویدی تاشو را با نام واین اسمارت (Wine Smart) معرفی کرد. اما چرا این کمپانی کره‌ای همچنان به تولید گوشی‌های هوشمند تاشو با صفحه‌ی نمایشی ۳.۲ اینچی اصرار می‌ورزد؟ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ال جی هفته‌ی گذشته گوشی هوشمند تاشویی با نام واین اسمارت معرفی کرد که از وجود یک صفحه‌ی نمایش ۳.۲ اینچی به همراه کیبورد فیزیکی با پشتیبانی از شبکه‌های LTE بهره می‌برد. علاوه بر کیبورد فیزیکی همچون گوشی‌های پیشین نوکیا می‌توان کلید‌های میانبر را نیز در این محصول مشاهده کرد. اما به واقع در دورانی که گوشی‌های هوشمند با صفحه‌ی نمایش بزرگ طرفداران بی شماری دارد، چرا ال جی و سامسونگ اقدام به تولید گوشی های هوشمند تاشو با صفحه‌ی نمایش کوچک و کیبورد فیزیکی می‌کنند؟

در پی مطرح شدن این موضوع و سوالات متعدد کمپانی ال‌جی چرایی تولید این محصول را با اشاره به چهار گروه از خریداران چنین گوشی‌های هوشمندی تشریح کرده است.

  • گروه اول از خریداران این گوشی بیشتر از قابلیت صحبت کردن با گوشی به جای وب گردی یا بازی استفاده می‌کنند.
  • شمار دیگری از کاربران این گوشی‌ها را برای فرزندان خود خریداری می‌کنند، اما در پی محصولی هستند که فرزندشان با استفاده از آن درگیر بازی‌های رایانه‌ای نشود. رزولوشن پایین و سایز کوچک صفحه‌ی نمایش بصورت خودکار کاربر را از انجام بازی‌ها منصرف می‌کند.
  • برخی از کاربران به دلایلی نظیر کهولت سن به استفاده از گوشی‌های لمسی تمایلی ندارند. از جمله‌ی دلایل این گروه می‌توان به سهولت استفاده از کلیدهای فیزیکی اشاره کرد.
  • گروه چهارم امکانات گوشی‌های هوشمند را در ابعاد کوچک‌تر استفاده می‌کنند، چراکه تمرکز اصلی این گروه در مورد امکانات ارتباطی نظیر ارسال پیام‌ها است.

شاید با نگاهی به پیرامون خود ما نیز افرادی را ببینیم که به واقع به چنین گوشی‌های هوشمندی نیاز دارند. کمپانی کره‌ای ال‌جی به این موضوع اشاره کرده که هدف اصلی این گوشی هوشمند عرضه به بازار داخلی کره براساس نیازهای برآورد شده توسط این کمپانی برای بازار کره است، حال آنکه واین اسمارت در بازار جهانی نیز عرضه خواهد شد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات