امکان مطالعه‌ی کتاب با اولین ساعت هوشمند بریل جهان برای نابینایان

سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
پس از آنکه در سال ۲۰۱۳ اولین گوشی‌ هوشمند بریل برای نابینایان توسط یک استارت آپ هندی به بازار عرضه شد، حال اولین ساعت‌ هوشمند بریل نیز با امکان ایجاد مطالعه برای کاربران روانه‌ی بازار خواهد شد.
تبلیغات

دات (Dot) را باید اولین ساعت هوشمند بریل مخصوص نابینایان خواند. یک استارت اپ در کره‌ی جنوبی با هدف دست یافتن به سه هدف، این ساعت‌ هوشمند را توسعه داده است. براساس اطلاعات ارائه شده فقط یک درصد از کتاب‌های موجود به زبان بریل ترجمه شده است؛ حال آنکه هزینه‌ی مطالعه کتاب‌های الکترونیک بریل بیش از ۲٫۰۰۰ دلار برای نابینایان آب می‌خورد. این هزینه‌ی سنگین و محدود بودن منابع باعث شده تا بیش از ۹۵ درصد از نابینایان عطای مطالعه‌ی زبان بریل را به لقای آن ببخشند و از سرویس‌هایی نظیر ارسال پیام‌های دیجیتال و مطالعه‌ی کتاب بی بهره باشند.

کره‌ای‌ها برای اینکه ساعت هوشمند خود را در اختیار طیف گسترده‌ای از نابینایان قرار دهند، این گجت هوشمند را با قیمت ۳۰۰ دلار روانه‌ی بازار کرده‌اند که قادر است کتاب‌های دیجیتال را برای کاربران نمایش داده و امکاناتی نظیر یاری در آموزش زبان بریل و همچنین ارسال و دریافت پیام‌ها و کوک کردن ساعت را برای این افراد ممکن کند.

این ساعت هوشمند در ظاهر تفاوتی با سایر محصولات موجود در بازار ندارد، فقط در قسمتی که صفحه‌ی نمایش قرار دارد، نقطه‌ها به منظور نمایش خط بریل در محل خود بصورت برآمده ظاهر می‌شوند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات