بخش موبایل سابق شرکت زیمنس با گوشی قدرتمند وارد بازار گوشی‌های هوشمند می‌شود

جمعه ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
۱۰ سال قبل زیمنس از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی در دنیا بود اما از آن سال‌ها فناوری پیشرفت زیادی کرده است و صنعت گوشی‌های همراه دگرگون شده است. این دگرگونی‌ها باعث شد که زیمنس، شاید بزرگ‌ترین نامی لقب بگیرد، که همزمان با ارائه‌ی گوشی‌های هوشمند از بازار گوشی‌های همراه خارج شد. شایعات جدید حاکی از آن هستند که بخش موبایل این شرکت قصد بازگشتی قدرتمند به بازار را دارد.
تبلیغات

زیمنس در زمانی که گوشی‌های همراه تنها برای مکالمه و رد و بدل کردن پیامک استفاده می‌شدند در کنار تعدادی دیگر از سازندگان، حرف اول را در دنیای گوشی‌های موبایل می‌زدند. پس از آن سال‌ها، بخش ارتباطات خانه و محل کار زیمنس توسط شرکت گیگاست در سال ۲۰۰۸ میلادی خریداری شد و زیمنس بر روی ساخت توربین‌های بادی و لوازم پزشکی تمرکز کرد.

با این حال گیگاست هیچ گاه از پتانسیل زیمنس استفاده و اقدام به تولید گوشی هوشمند نکرده است، اما اطلاعات ثبت شده بر روی پایگاه داده‌ی انتوتو نشان از تغییر این رویه دارند و به نظر می‌رسد گیگاست قصد ورود قدرتمند به بازار گوشی‌های هوشمند را دارد.

انتوتو به تازگی نتایج بنچمارک گوشی ساخت گیگاست را منتشر کرده است که نگاهی به مشخصات آن نشان می‌دهد که بازار هدف این گوشی، بازار گوشی‌های بالارده خواهد بود. قلب تپنده‌ی گیگاست پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ و ۳ گیگابایت رم خواهد بود. از دیگر مشخصات ذکر شده توسط انتوتو می‌توان به ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، صفحه نمایش با رزولوشن 1080P (به ابعاد صفحه نمایش اشاره‌ای نشده است)، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسل اشاره کرد. به علاوه این گوشی مجهز به آخرین نسخه از اندروید یعنی اندروید ۵.۱.۱ خواهد شد.

با وجود این که مشکل داغ شدن پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰، جنجالی شده و اخبار مربوط به آن در همه جا به چشم می‌خورد اما نبود این مشکل در گوشی هایی مانند وان پلاس ۲ و می نوت پرو شیائومی می‌تواند نکته‌ی امیدوارکننده‌ای باشد.

همچنین انتوتو تصاویری از این گوشی را منتشر کرده است که فریم فلزی آن را به نمایش می‌گذارند. اما در عکس‌ها قاب پشت گوشی دیده نمی‌شود و به این دلیل نمی‌توان احتمال وجود بدنه‌ی تمام فلزی را رد کرد.

انتوتو مدعی است این گوشی در نمایشگاه ایفای امسال در برلین رونمایی خواهد شد. اگر این خبر به حقیقت بپیوندد می‌توانیم پس از سال‌ها شاهد معرفی گوشی هوشمندی از بخش موبایل زیمنس باشیم.

آیا تجربه‌ی کار با گوشی‌های قدیمی این شرکت را داشته‌اید؟ نظر شما در مورد بازگشت این شرکت به بازار گوشی‌های همراه چیست؟

Siemens Gigaset AnTuTu leak 1
Siemens Gigaset leak 4
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات