سرویس YouTube Gaming از فردا برای رقابت با Twitch آمازون آغاز به کار می‌کند

چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
در ماه ژوئن، یوتیوب اعلام کرد که در آینده‌ی نزدیک سرویسی را برای رقابت با Twitch، سرویس استریم ویدیوهای مرتبط با بازی آمازون، عرضه خواهد کرد. حال روز موعود فرارسیده و از فردا شاهد آغاز به کار سرویس YouTube Gaming خواهیم بود.
تبلیغات

 پس از معرفی یوتیوب گیمینگ در خرداد ماه سال جاری، گوگل سرویس خود را از فردا در اختیار کاربران قرار خواهد داد. بزرگ‌ترین رقیب سرویس یوتیوب، توئیچ (Twitch) متعلق به کمپانی آمازون است. سرویس توئیچ که توسط آمازون تصاحب شده، امکان تماشای فرآیند بازی دیگران را در قالب تصاویر استریم شده در اختیار تمام کاربران قرار می‌دهد. همچنین هر کاربری می‌توانn بازی خود را بصورت استریم از طریق این سرویس برای سایر کاربران نمایش دهد. گوگل نیز در پی آن است تا از علاقه‌ی کاربران به دیدن بازی یکدیگر و گفتگو در این باره، استفاده کرده و با توجه به داشتن زیرساخت لازم که در واقع سرویس یوتیوب است، سهمی در این حوزه داشته باشد.

YouTubeGamingInt

براساس اطلاعات فاش شده، گوگل نیز جزو خریداران توئیچ بوده، اما در آخرین لحظات آمازون موفق شده تا این کمپانی را تصاحب کند. توئیچ را باید بخش بزرگی از منبع درآمد آمازون از تجارت الکترونیک خواند. بازار تبلیغات در توئیچ برای فروش بازی‌هایی که کاربران ویدیوهایی از گیم پلی آن را استریم می‌کنند، به اندازه‌ی داغ است که این سرویس بخش بزرگی از درآمد آمازون را مال خود کرده است.

یوتیوب گیمینگ در قالب اپلیکیشن‌هایی که برای هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس در دسترس است، قابل استفاده خواهد بود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات