کدام گوشی هوشمند مجهز به Quick Charge 2.0 سریع‌تر از دیگران شارژ می‌شود؟

سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
مطالعه 1 دقیقه
در سال ۲۰۱۵ بسیاری از گوشی‌های هوشمند عرضه شده به بازار که از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده می‌کنند، مجهز به فناوری Quick Charge 2.0 شده‌اند. اما کدامیک از گوشی‌های عرضه شده به بازار با استفاده از این فناوری سریع‌تر از رقبا به شارژ باتری می‌پردازند.
تبلیغات

اغلب گوشی‌های هوشمند عرضه شده در سال ۲۰۱۵ میلادی که به تراشه‌های ساخت کوالکام تجهیز شده‌اند، از فناوری Quick Charge 2.0 بهره می‌برند. به ادعای کوالکام یک باتری با ظرفیت ۳٫۳۰۰ میلی آمپر ساعت قادر است تا در کمتر از ۳۰ دقیقه تا ۶۰ درصد شارژ شود. اما این موضوع بدین معنی نیست که تمام گوشی‌های هوشمند مجهز به این فناوری باید در زمان یکسان شارژ شوند. تولیدکنندگان در این حوزه نیز برای داشتن دست بالاتر رقابت می‌کنند.

براساس گزارش جدیدی که توسط Tom's Guide منتشر شده، اغلب گوشی‌های هوشمند با این قابلیت مورد آزمایش قرار گرفته‌اند تا مشخص شود کدامیک از گوشی‌ها سریع‌تر از دیگران شارژ می‌شوند. در این رقابت گلکسی اس 6 سامسونگ و زن فون 2 ایسوس رقابت شانه به شانه‌ای داشتند؛ هرچند نهایتا زن فون 2 ایسوس با موفقیت پرچمدار کره‌ای را پشت سر کذاشت. گوشی‌های هوشمند دیگری نیز نظیر جی 4 ال‌جی و دروید توربو موتورولا نیز در برخی موارد خوب عمل کرده‌اند؛ اما در بازه‌های زمانی ۱۵ و ۳۰ دقیقه، ایسوس زن فون 2 بهتر از رقبا عمل کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات