الگوهای اندروید نیز همچون رمزهای عبور قابل پیش بینی هستند

یک‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
اغلب کاربران گجت‌های الکترونیک در زمان انتخاب رمز عبور به گزینه‌های ساده‌ای نظیر انتخاب ارقام متوالی بسنده می‌کنند، اما یافته‌های جدید نشان از این دارد که موضوع فقط محدود به رمزهای عبور نیست و الگوهای قفل مورد استفاده در سیستم عامل اندروید نیز از همین موضوع رنج می‌برند.
تبلیغات

مارتی لوگه، یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه علم و فناوری نروژ که در تحقیقات مربوط به تز دکترای خود به نتایج جالب توجهی دست یافته است. براساس یافته‌های وی که برگرفته از اطلاعات بیش از ۴٫۰۰۰ نفر است، بیش از ۷۷ درصد افرادی که مورد سوال واقع شده‌اند، به این موضوع اشاره کرده‌اند که آغاز الگوی قفل گوشی اندرویدی خود را یکی از راس‌های مربع انتخاب کرده‌اند. نکته‌ی جالب توجه در این مورد این است که ۴۴ درصد از این افراد نقطه‌ی بالای سمت چپ را به عنوان مکان آغاز الگو انتخاب کرده‌اند. لوگه یافته‌های خود را در کنفرانس PasswordsCon که در شهر لاس‌وگاس برگزار شده، به همگان ارائه کرده. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

استفاده از یک ساختار ساده و تکراری در انتخاب الگوهای ورود، رمزهای عبور عددی و ترکیب عدد و حرف کاملا همه‌گیر است.

وی از الگوهای ترسیم شده توسط افراد چنین استنتاج کرده که اغلب الگوهای مورد استفاده از چهار نقطه تشکیل شده‌اند و الگوهای متشکل از هشت نقطه کمترین محبوبیت را بین کاربران دارند. در حدود ۱۰ درصد از الگوها نیز برگرفته از حروف زبان انگلیسی هستند. برای مثال کاربران از شکل حرف‌های C، M و N در الگوها استفاده می‌‌کنند.

لوگه توصیه‌هایی را برای انتخاب یک الگوی عبور امن ارائه کرده که از جمله‌ی آن می‌توان به استفاده از خطوط مورب، عدم آغاز از گوشه‌ها و استفاده از نقاط بیشتر اشاره کرد. وی همچنین توصیه کرده تا کاربران صفحه‌ی نمایش گوشی هوشمند خود را هر از چندگاهی تمیز کنند تا رد الگوی وارد شده از روی صفحه‌ی نمایش پاک شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات