گوگل تصمیم خود را عوض کرد؛ تلفن‌های پروژه آرا در پورتوریکو ارائه نمی‌شوند

چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
چند صباحی است که گوگل روی پروژه‌ی گوشی‌ هوشمند ماژولار خود یا همان پروژه‌ی آرا کار می‌کند، اما برخلاف پیش‌ بینی‌های قبلی زمان عرضه‌ی رسمی این محصول به تعویق افتاده و گویا باید تا سال ۲۰۱۶ میلادی برای مشاهده‌ی اولین نمونه از این گوشی هوشمند به انتظار بنشینیم.
تبلیغات

گوگل پیش از این وعده داده بود که گوشی‌های هوشمند ماژولار توسعه یافته تحت پروژه‌ی آرا ابتدا در کشور پورتو ریکو در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت، اما براساس شنیده‌ها با بازنگری‌های انجام شده، گوگل چنین برنامه‌ای را در پیش نخواهد گرفت.

هنوز گوگل دلیلی را برای تاخیر ایجاد شده در عرضه‌ی گوشی‌های ماژولارش ارائه نکرده است. هرچند ایده‌ی تولید چنین گوشی‌های هوشمندی بسیار خلاقانه است، اما احتمالا تا امروز گوگل نتواسنته این ایده را در قالب یک محصول به پختگی لازم برسند. گوگل نمونه‌ای از محصولات تولید شده تحت پروژه‌ی آرا را در جریان کنفرانس توسعه دهندگانش که در سال جاری برگزار شد، بصورت عملی نمایش داد. طی این مراسم عملکرد این گوشی های هوشمند در زمان استفاده از سیستم عامل اندروید نمایش داده شد و از این‌رو می‌توان اطمینان حاصل کرد که گوگل بخش بزرگی از مسیر را طی کرده است.

گوشی‌های هوشمند ماژولار با قابلیت شخصی سازی از پتاسیل خوبی برای روبرو شدن با اقبال عمومی برخوردار هستند، اما این تنها گوگل نیست که در پی عرضه‌ی چنین محصولاتی است. در صورت تاخیر سایر رقبا که هم‌اکنون روی چنین محصولاتی کار می‌کنند، می‌توانند عنان بازار را در اختیار گرفته و سوار بر موج اول گوگل را پشت سر بگذارند. از جمله‌ی این محصولات می‌توان به Fairphone 2 اشاره کرد.

با تاسیس کمپانی آلفابت و تغییرات در گوگل، احتمال متوقف شدن برخی از پروژه‌ها متصور است، اما تیم توسعه‌ی پروژه‌ی آرا احتمال هرگونه تغییر در جریان این پروژه را غیرممکن خوانده‌‌اند. اعضای تیم پروژه‌ی آرا عدم اجرای مرحله‌ی آزمایشی عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند ماژولار گوگل در پورتو ریکو را تنها تغییرات در اجرای طرح پایلوت عنوان کرده‌اند. البته اشاره‌ای به مرحله‌ی بعد و زمان اجرای طرح آزمایشی عرضه این گوشی‌های هوشمند نشده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات