آموزش HTML - بخش سوم: تگ‌‌های عنوان

شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
در قسمت دوم  از مجموعه آموزش‌های HTML با تگ پاراگراف آشنا شدید. در سومین بخش از این مجموعه به سراغ تگ عناوین رفته‌ایم. با کمک این تگ‌ها می‌توانید عنوان‌هایی را برای متن‌های صفحات‌تان طراحی کنید. با ما همراه باشید.
تبلیغات

در قسمت دوم از سری مقاله‌های آموزشی زومیت برای HTML با تگ پاراگراف آشنا خواهیم شد، با زومیت همراه باشید.

تگ عناوین (h)

از تگ عناوین برای نوشتن عنوان در متن استفاده می‌شود. جمع بستن آن‌ها به این علت است که این تگ‌ها درواقع  6 تا هستند و تفاوت آن‌ها در اندازه آن‌ها است و  به ترتیب از بزرگ به کوچک تبدیل و شماره گذاری می‌شوند.

 برای ایجاد یک عنوان بزرگ از تگ  متن عنوان استفاده می‌گردد. همان‌طور که گفتیم تگ‌های h دارای شش گزینه هستند که به ترتیب از شروع و به متن عنوان ختم می‌شوند. تگ از نظر اندازه بزرگ‌ترین اندازه را دارد و کوچک‌ترین اندازه را. البته  ویژگی‌هایی همچون پررنگ بودن در همگی آن‌ها یکسان است. 

نحوه استفاده از این تگ نیز همانند باقی تگ‌های HTML است. یک تگ شروع کننده و یک تگ تمام کننده که در خود یک / دارد. برای مثال:

نمونه کد

این عنوان با اندازه h1 است  

این عنوان با اندازه h2 است

این عنوان با اندازه h3 است

...

این عنوان با اندازه h6 (برای عناوین با اهمیت کمتر) است

نتیجه‌ای که مرورگر نمایش خواهد داد

این عنوان با اندازه h1 است  

این عنوان با اندازه h2 است

این عنوان با اندازه h3 است

...

این عنوان با اندازه h6 (برای عناوین با اهمیت کمتر) است

اهمیت عناوین:

عناوین در زبان اچ تی ام ال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. چرا که موتورهای جست‌وجو برای ایندکس کردن سایت شما از عناوین به‌عنوان یکی از المان‌های مهم استفاده می‌کنند. همچنین تا حد امکان سعی کنید تا از عناوین برای بولد کردن کلمات در متن استفاده نکنید، چرا که آن‌ها تگ مخصوص خود را دارند و به آن تگ می‌گوییم (در رابطه با این تگ بعدا بیشتر خواهیم گفت).

علاوه  بر این, ترتیب در استفاده از  عناوین هم مهم است. درواقع مهم‌ترین مطالب با و مطالب زیر مجموعه و با اهمیت پایین‌تر با و به ترتیب کم اهمیت ترین عناوین‌ با نوشته می‌شوند.

پیشنهاد: از برای عناوین مهم استفاده کنید.

خلاصه قسمت دوم:

در این قسمت چیزهایی که یادگرفته‌ایم را به‌صورت کاملا خلاصه مرور می‌کنیم.

  • در سومین قسمت از سری آموزش HTML با نحوه ایجاد یک عنوان در صفحه اچ‌تی‌ام ال آشنا شدیم.
  • در ادامه با انواع عنوان‌ها آشنا شدیم که از بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین دسته‌بندی می‌‌شوند.
  • همچنین متوجه شدیم که عناوین با شماره کمتر و ابعاد بزرگ‌تر باید برای موضوعات مهم و عناوین کوچک‌تر برای موضوعات کم اهمیت به کار روند.
  • همچنین یادگرفتیم که گوگل در هنگام جست‌وجو به عناوین و هدینگ‌ها نیز اهمیت می‌دهد.

امیدواریم که این  آموزش به سبک زومیت هم که حاصل تلاش تیم زومیت هست، موفق به جلب رضایت شما زومیتی‌های عزیز شده باشد. قسمت‌های قبلی این مجموعه مقالات را از دست ندهید تجربیات، پیشنهاد‌ها و نظرات شما بدون شک در ادامه این مقالات آموزشی تأثیر بسزایی خواهد داشت. پس لطفا با ما در ارتباط باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات