مقایسه‌ی گلکسی نوت 5 با گلکسی نوت 4: چه چیز تغییر کرده است

پنج‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ زودتر از موعد هر ساله‌، نسبت به معرفی گلکسی نوت ۵ - فبلت جدید خود اقدام کرد. این فبلت از نظر طراحی ظاهری و کیفیت ساخت بسیار شبیه به گلکسی اس ۶ است و از این بابت جهش بزرگی نسبت به گلکسی نوت ۴ کرده است. با زومیت همراه باشید تا مشخصات فنی نوت ۵ را با نوت ۴ مقایسه کنیم.
تبلیغات

 در گلکسی نوت ۳ و ۴ شاهد استفاده از پوشش چرمی بودیم. در نوت ۴ سامسونگ فریم دور گوشی را از جنس فلز ساخت و حالا در نوت ۵ همچون گلکسی اس ۶ شاهد استفاده از شیشه و فلز در بدنه‌ی دستگاه هستیم.

گلکسی نوت ۵ از نظر صفحه نمایش چندان تغییری نسبت به نسل قبل نکرده است همچنان شاهد استفاده از پنل Super AMOLED با رزولوشن QHD هستیم.

یکی از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در گلکسی نوت ۵، بهینه سازی رابط کاربری و نرم‌افزارها است. در نوت ۵ شاهد ساده سازی رابط کاربری، استفاده نکردن از انیمیشن‌های سنگین، حذف نرم‌افزارهای کم کاربرد و بسیاری تغییر دیگر هستیم که همگی باعث شده‌اند نه تنها حرکت در رابط کاربری سریع‌تر شود بلکه تجربه‌ی کاربری در تاچ‌ویز نیز به مراتب بهتر از گلکسی نوت ۴ شود.

ارتقاء بعدی در گلکسی نوت ۵ نسبت به نوت ۴ مربوط به پردازنده است. در فبلت جدید سامسونگ نیز شاهد استفاده از پردازنده‌ی اگزینوس ۷۴۲۰ ساخت خود سامسونگ هستیم. نوت ۵ همچنین به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده تا چندوظیفگی سریع‌تر و ساده‌تر از قبل انجام شود و امکانات قلم S-Pen نیز به شکل بهتری در اختیار کاربر قرار گیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات